رپورتاژ آگهی

چرا عرق بدن هنگام بارداری بوی پیاز می دهد

عرق هنگام بارداری بوی پیاز می دهد. تعریق بیش از حد در دوران بارداری مشکلی است که بسیاری از مادران باردار با آن مواجه هستند. گاهی عرق بوی پیاز می دهد که بوی نامطبوعی دارد. جالب است بدانید که علت اصلی تعریق شدید زنان باردار در دوران بارداری، تغییرات هورمونی است که منجر به رشد جنین شما می شود. بسیاری از افراد بر این باورند که بین بوی عرق زن باردار و جنسیت جنین ارتباط وجود دارد. اما نظر شما چیست؟ به نظر شما این گفته درست است؟ اگر می خواهید با باورهای عمومی و حرفه ای در مورد عرق پیاز مانند در دوران بارداری و جنسیت جنین بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا عرق بدن هنگام بارداری بوی پیاز می دهد

عرق هنگام بارداری بوی پیاز می دهد

بارداری به شدت بر سطح هورمون ها تأثیر می گذارد که به نوبه خود بر عملکردهای حسی و احساسات تأثیر می گذارد. با تغییر میزان متابولیسم پایه و افزایش جریان خون در تمام قسمت‌های بدن از جمله زیر بغل، واژن، رحم و تقریباً هر جای بدن، عملکرد غدد نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه باعث افزایش تعریق در دوران بارداری می‌شود. به همین دلیل است که تاول ها تیز می شوند و نمی توانید بوی نامطبوعی را که بوی پیاز از بدنتان خارج می شود، از بین ببرید.

تعریق بیش از حد در دوران بارداری و بوی بدن شبیه پیاز می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و باعث خجالت شما شود. هورمون ها نیز عامل اصلی بوی تند در دوران شیردهی به خصوص در ناحیه تناسلی و زیر بغل هستند. با این حال، بوی بدن و تعریق زیاد در بین مادران باردار و شیرده بسیار شایع است.

عرق بوی پیاز می دهد

عرق در پایان روز بوی پیاز می دهد که ترشحات زیر بغل زیادی را جمع کرده و در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی افزایش می یابد، زیرا اسید اسکوربیک به از بین بردن بوی عرق مانند پیاز کمک می کند. مصرف زیاد آن باعث اختلالات گوارشی، تغییر پس زمینه هورمونی، فعال شدن سیستم ایمنی، کاهش سرعت دفع برخی از اجزاء به ویژه گوگرد می شود. عوامل مختلفی در تجمع بیش از حد گوگرد، اسید اسکوربیک یا ویتامین C در بدن نقش دارند. همه این عوامل به نوعی با اختلالات متابولیک مرتبط هستند. بدن سعی می کند با افزایش سرعت برای رسیدن به شرایط عادی از ذخایر غیر ضروری خلاص شود. اگر عوامل زیادی به دلیل اثر موقت رخ دهد، ظرف چند روز به حالت عادی باز می گردد و اگر این ماده دائماً در بدن جمع می شود، باید با از بین بردن بوی عرق علت اصلی آن مشخص شود.

چرا عرق بدن هنگام بارداری بوی پیاز می دهد

بوی بد دهان

بوی عرق در دوران بارداری تنها مشکل مادران باردار نیست و مشکلات دیگری نیز دارند. مادران باردار که از تهوع صبحگاهی رنج می برند می دانند که نخ دندان کشیدن، مسواک زدن و شستشو با دهان شویه بسیار موثر است. بوی بد دهان می تواند نشانه کم آبی بدن، گرسنگی و در موارد نادر، کمبود کلسیم یا خطر بیماری لثه باشد. از آنجایی که این دو عامل با زایمان زودرس مرتبط هستند، در صورت تداوم بوی بد دهان به پزشک مراجعه کنید.

همیشه چند برگ نعناع، ​​اسپری دئودورانت یا یک بطری آب تخمیر شده را دم دست داشته باشید و مرتب آب بنوشید تا زیاد تشنه نشوید. برگ نعنا یا لیمو در آب بی فایده نیست و می تواند به شما کمک کند.

مشکل معده

در دوران بارداری، هضم غذا کند می شود که منجر به مشکلاتی مانند یبوست، نفخ یا نفخ می شود و نفخ شکم نتیجه خاصی از تغییرات در سطوح هورمونی است. اگر این مسائل اجتماعی باعث ایجاد مشکل می شود، می توانید از لباس زیر برای جذب بو استفاده کنید. وعده های غذایی کوچک باعث می شود کمتر احساس نفخ و نفخ کنید. اگر نگران نشت گاز در هنگام خواب هستید، بهتر است پتو را بردارید.

از طرفی بارداری می تواند زمان تجربه و عادت به چنین مسائلی باشد که در دوران فرزندپروری با آن مواجه خواهید شد. داروهای بدون نسخه برای سوزش سر دل و قرص های زغال فعال تنها در صورتی موثر هستند که توسط پزشک شما تایید شده باشد. به یاد داشته باشید که قبل از مصرف این داروی بدون نسخه، بروشور بسته را مطالعه کنید.

بوی مو

درست است که در دوران بارداری موها براق تر می شوند، اما برخی از خانم ها بعد از شستن موهای خود بوی دیگری را در موهای خود احساس می کنند. البته تغییرات پوست و باکتری های روی پوست سر باعث ایجاد بوی خاصی می شود که به راحتی در موها جمع می شود.

راه حل ساده این است که موهای خود را مرتب بشویید و خشک کنید و به یاد داشته باشید که هرگز با موهای خیس نخوابید. استفاده از شامپوی ضد شوره برای تنظیم اسیدی و قلیایی پوست سر ایده خوبی است، می توانید یک قطره روغن درخت چای مخلوط با یک شامپوی معمولی را روی پوست سر امتحان کنید.

در نهایت موهای خود را کوتاه نگه دارید و برای خشک و شاداب ماندن موهای خود شامپوی خشک اسپری کنید. شامپوهای خشک مانند اسپری بدن یا لباس. شامپوی خشک را باید از فاصله (حدود 20 سانتی متر) روی موهایتان اسپری کنید. شامپو خشک نیازی به آبکشی ندارد و بعد از چند دقیقه می توانید ساقه مو و پوست سر را با آن ماساژ دهید و سپس با حوله خشک کنید. اگر به بوهای تند خیلی حساس نیستید، می توانید چند قطره عطر را روی شانه خود اسپری کنید و به موهایتان بزنید تا بوی آن بهتر شود.

آیا جنسیت کودک به بوی بدن مادر مربوط است؟

هیچ مطالعه علمی دقیق و معتبری در مورد ارتباط بوی عرق در مادران باردار در دوران بارداری و جنسیت جنین وجود ندارد. اما به قول قدیمی ها داستان از این قرار است که یک حبه سیر می خوریم و کمی صبر می کنیم و اگر فوراً بدن بو کرد جنین پسر است وگرنه دختر. این داستان ریشه در باورهای گذشته دارد و مبنای علمی ندارد. اما این می تواند به تعیین جنسیت جنین کمک کند.

منبع سایت https://anieh.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا