رپورتاژ آگهی

آشنایی با هتل های لوکس یزد

آشنایی با هتل های لوکس یزد

یزد با معماری منحصربه‌فرد خانه‌ها و بادگیرها و نیز کوچه‌های باریک و قدیمی‌اش به‌عنوان اولین شهر خشتی جهان شناخته می‌شود. این شهر خاص توانست عنوان دومین شهر تاریخی زنده جهان را پس از ونیز در میراث جهانی یونسکو از آن خود کند. شهر یزد از شگفتی‌های زیادی برخوردار است. هر توریستی که قدم در این شهر می‌گذارد، از مشاهده سقف‌های گنبدی شکل قدیمی، خانه‌های خشتی و آثاری که هنوز باقی مانده‌اند به وجد می‌آید. با این حال لذت سفر به یزد زمانی‌که که در هتل های لوکس یزد از جمله هتل صفائیه یزد اقامت کنید، دوچندان می‌شود. چنانچه می‌خواهید به شهر یزد سفر کنید در این مقاله با ما همراه باشید چراکه قصد داریم به معرفی هتل های لوکس یزد بپردازیم.

هتل های لوکس یزد

هتل باغ مشیرالممالک یزد

هتل ۴ ستاره باغ مشیر الممالک را می‌توانید در حاشیه بافت قدیم شهر تاریخی یزد پیدا کنید. این باغ در اواخر دوره قاجار بنا شد. باغ در سال ۱۳۷۹ تغییراتی در ساختمان بنا و کاربری ایجاد کرد و در نهایت این مجموعه تبدیل به هتل شد. هتل مشیر الممالک دارای وسعت ۱۳۰۰۰ مترمربع بوده و در سال ۱۳۸۲ به عنوان اولین هتل باغ ایرانی با تجهیزات سنتی و امکانات رفاهی مدرن بهره برداری شد. این مجموعه در یکی از ورودی‌های شهر واقع شده و به راحتی به کلیه نقاط شهر از طریق خیابان‌های اطراف دسترسی دارد. برخورداری از محوطه زیبای باغ، فواره‌ها و معماری بااصالت ایرانی، این هتل را به یکی از هتل های لوکس یزد تبدیل کرده است. این هتل و امتیازاتش همه باعث شدند تا بنا در فهرست آثار ملی ایران به ثبت برسد.

هتل باغ مشیرالممالک یزد

هتل داد یزد

هتل داد به عنوان تنها هتل ۴ستاره در استان یزد فعالیت می‌کند. این هتل در دل بافت تاریخی قرار داشته و نمونه‌ای خاص از یک هتل کلاسیک با سبکی ایرانی – یزدی می‌باشد. خوب است بدانید هتل داد در نزدیکی شناخته‌شده‌ترین یادگارهای تاریخی یزد؛ نظیر مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، آتشکده زرتشیان، مجموعه امیرچخماق و محله تاریخی فهادان واقع شده است. هتل داد از ۸۸ باب اتاق متشکل از اتاق‌های متصل به هم ( چهار تخته)، اتاق‌های یک تخته، دو تخته ، سه تخته، ماه عسل و رویال سوئیت با دیزاینی سنتی و امکانات رفاهی مجهز است. خدمات رفاهی هتل داد که از هتل های لوکس یزد است شامل آژانس مسافرتی جهت برگزاری تورهای مختلف و خرید بلیت، مجموعه آبی، اینترنت رایگان، خدمات خشکشویی، تاکسی سرویس، دو رستوران، کافی شاپ، کافه گالری، فروشگاه صنایع دستی، پارکینگ مسقف و سالن همایش برای برگزاری جشن، سمینار، همایش و سایر مراسم می‌باشد.

هتل ارگ جدید یزد

هتل ارگ جدید یزد در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. این هتل در نزدیکی دخمه زرتشتیان که از جمله بناهای تاریخی مشهور یزد است، به دور از شلوغی شهر در فضایی ییلاقی و خوش آب و هوا با جلوه‌ای از رشته کوه‌های شیرکوه قرار دارد. نمای بیرونی هتل دارای آجر و کاهگل بوده و به شکل حیاط مرکزی دیزاین شده که معماری داخلی آن مدرن است. چشم‌اندازی که بعضی از اتاق‌های این هتل دارند رو به دخمه، کوه و یا جاده می‌باشد. فاصله هتل ارگ از مرکز شهر و مراکز خدماتی حدود ۱۰ دقیقه و تا فرودگاه تقریبا ۱۵ دقیقه است. هتل ارگ جدید یزد در دو طبقه بنا شده و از ۱۵۰ واحد اقامتی برخوردار است. این هتل با محیطی آرام از شما میهمانان گرامی پذیرایی می‌کند.

هتل ارگ جدید یزد

هتل صفائیه یزد

در خوش آب و هواترین منطقه شهر یزد هتل پنج ستاره صفائیه را خواهید یافت. این هتل در نقطه‌ای قرار دارد که دسترسی به سایر نقاط شهر را در کمترین زمان امکان‌پذیر می‌کند. هتل صفائیه متشکل از دو بخش هتل جدید و هتل باغ بوده که هتل جدید شاهکاری از تلفیق طراحی مدرن و سنتی با ویژگی‌های خاص است. هتل باغ هم با ساختار سنتی خود طی سال‌های متمادی پیشینه‌ی پذیرایی از میهمان را دارد. فاصله این دو بخش از یکدیگر تقریبا ۱۵۰ متر می‌باشد که از فضای سبز برخوردار است و هر دو قسمت هم دارای کافی‌شاپ می‌باشد. اتاق‌های باغ به شکل پراکنده داخل باغ قرار دارند و مهمان می‌توانند مسیری را پیاده‌روی کنند تا به اتاق خود برسند. از امکانات ویژه‌ای که این بخش دارد، مجهز بودن واحدها به چای‌ساز است. رستوران در مجموعه هتل جدید واقع شده و این قسمت به آسانسور مجهز می‌باشد. از امکانات ویژه این بخش دارا بودن اتاق مخصوص معلولین است. آن دسته از مهمانانی که در باغ حضور دارند جهت صرف غذا لازم است به رستوران مجموعه جدید مراجعه نمایند.

هتل سیب و نار یزد

هتل سیب و نار از هتل های لوکس یزد بوده که تازه تاسیس نیز می‌باشد و در سال ۱۴۰۱ موردبهره‌برداری قرار گرفت. این هتل متشکل از ۲ طبقه بوده و دارای ۴۳ واحد اقامتی با امکانات رفاهی مناسب است. اینگونه میهمانان در طول سفر خود از اقامتی آرام و لذتبخشی برخوردار هستند.. از دیگر امتیازات انتخاب این هتل دیزاین خاص اتاق‌ها با بکاربردن معماری مدرن می‌باشد. همچنین هتل از معماری و فضای لابی شکیل و محیط عمومی خاص برخوردار است. کادر مجرب و پرسنل ماهر هتل سیب و نار از پذیرایی و میزبانی مسافرین گرامی لذت می‌برند.

هتل سیب و نار یزد

هتل دربار یزد

در سال ۱۳۹۹ اقامتگاه سنتی دربار که از هتل های لوکس یزد در بلوار بسیج شهر یزد است ساخته شد. این مجموعه در ۲ طبقه بنا گشت و متشکل از ۱۶ واحد اقامتی با امکانات مطلوب می‌باشد. امتیازات اقامتگاه سنتی دربار یزد شامل دسترسی مناسب به اماکن تاریخی نظیر خانه لاری ها، بقعه دوازده امام، زندان اسکندر، هتل موزه فهادان و آسیاب آبی است. نیرو و کادر ماهر اقامتگاه سنتی دربار با افتخار به میزبانی و پذیرایی از شما میهمانان گرامی می‌پردازند. کادر هتل در تلاش‌اند تا در طی اقامت در این مجموعه سفری خاطره‌انگیز و به یادماندنی را به شما هدیه کنند.

هتل سنتی هومان

هتل سنتی هومان یزد از جمله خاص‌ترین و نوسازترین هتل های لوکس یزد به شمار می‌آید. بنای هتل پس از بازسازی در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد. این هتل پیشتر به اولین تاجر طلای یزد متعلق بوده و به معروف به خانه هم است. هتل سنتی هومان در سه طبقه بنا شده و متشکل از ۲۲ اتاق و سوئیت می‌باشد. وسعت کلی که بنا دارد به دو هزار متر مربع می‌رسد. امکانات رفاهی این هتل شامل سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون در لابی، فتوکپی، کافی شاپ، اتاق چمدان، فکس، پرینتر، زنگ هشدار، ترانسفر رفت با هزینه، ترانسفر برگشت با هزینه،چایخانه سنتی، لابی، صندوق امانات، نمازخانه، ، تلفن در لابی، پارکینگ، خدمات خانه داری، رستوران بام، روزنامه، صرافی، فضای سبز، پذیرش ۲۴ ساعته، دستگاه واکس کفش، کپسول آتش نشانی، سیستم اعلام حریق، خدمات بیدار باش، خدمات باربری، خدمات تورخدمات تهیه بلیط، اینترنت در لابی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در لابی است.

.

جمع‌بندی

در این مقاله چند نمونه از هتل های لوکس یزد را به شما معرفی کردیم. چنانچه به این شهر سفر کرده‌اید قطعا با تعداد بسیاری از هتل‌های سنتی و مدرن روبه‌رو شده‌اید. این هتل‌ها امکانات مختلفی را برای آسودگی مسافران فراهم نموده‌اند. شما عزیزان با یک جستجوی آسان می‌توانید هتل مورد نظرتان را براساس سلیقه خودتان انتخاب کنید. اینگونه از اقامت در شهر تاریخی یزد نهایت لذت را خواهید برد. در شهر یزد مسافران این امکان را دارند تا در هتل‌های نو و تازه ساخت یا خانه‌های قدیمی که امروزه به هتل تبدیل شده‌اند و از بهترین هتل‌های سنتی یزد هستند اقامت کنند. شما با برخورداری از بهترین امکانات هتل، آسایش و امنیت را در مدت زمان سفر خود تجربه می‌‌کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا