رپورتاژ آگهی

ایده های ماکان آریا پارسا چطور عملی شدند؟

.

ایده های ماکان آریا پارسا چطور عملی شدند؟

ایده های عملی ماکان آریا پارسا

درحال آشپزی هستید که ناگهان یک ایده به ذهن تان می رسد. شاید هم صبح اول وقت، هنگام رفتن به سرکار یا در حین پیاده روی و ورزش!

احتمالا در طول شبانه روز ایده های زیادی به ذهن تان می رسد اما شما به آن ها هیچ توجهی نمی کنید. شاید هم از اجرای آن ها ترس دارید غافل از این که خیلی اوقات بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و اختراعات مهم تاریخ از همین ایده های به ظاهر ساده به وجود آمدند.

.

ایده های شما ارزشمند هستند. البته این بدین معنا نیست که هر ایده ای به فکرتان می رسد، خوب است بلکه منظور این است که شاید همان ایده در جواب چیزی بوده که مدت ها دنبالش بودید و حالا جوابش به روشی به ذهن شما رسیده پس باید به چنین افکاری بها بدهید و برای آن ها ارزش قائل شوید.

ممکن است ایده ای خوب و بسیار جذاب باشد اما امکان اجرایی شدن ندارد. درحقیقت بین ایده ی کارآفرینی تا فرصت کارآفرینی تفاوت بسیاری وجود دارد. اکثر اوقات ایده به اندازه کافی خوب و درست است اما اجرای آن با نابسمانی های فراوانی همراه است. پس مهم این است که شما به دنبال فرصت کارآفرینی باشید.

اگر می خواهید در این راه با شکست مواجه نشوید از تجربیات مدیران و کارآفرینان برتر استفاده کنید. دکتر ماکان آریا پارسا، جوان 36 ساله و مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد و زیر مجموعه ی آن یکی از ان دسته افرادی است که با درست اجرا کردن ایده ی آموزش مجازی توانسته این روزها به موفقیتی چشمگیر دست یابد.

ایده خود را چگونه اجرا کنیم؟

ترس از اجرای ایده های ناب را کنار بگذارید. اگر با برنامه پیش بروید به همان چیزی که در سر دارید، خواهید رسید. یادتان باشد اگر شما پیگیر ایده های خود نباشید حتما شخص دیگری این کار را انجام می دهد و بعد از مدتی شاید فقط حسرتش برای شما بماند!

تحقیق کنید

حال که یک ایده کسب و کار را تشخیص داده‌ اید. وقت آن است که به ایده تان کمی چاشنی واقعیت اضافه کنید. اما این یعنی چه؟

اول از همه به این سوال پاسخ بدهید که آیا ایده شما پتانسیل موفقیت را دارد؟ قبل از هر  اقدامی، شما باید اجرایی بودن ایده خود را بسنجید.

برای این که یک کسب و کار کوچک موفق باشد می بایست یک مشکلی را حل کند یا نیازی را رفع کند و یا آن چه را که بازار نیاز دارد و می خواهد، ارائه دهد. چندین روش برای شناسایی نیاز وجود دارد که شامل تحقیق کردن، آزمایش و خطاست.

زمانی که بازار را بررسی می کنید باید به سوالات زیر پاسخ بدهید:

·         آیا برای محصولات و خدمات پیش بینی شده شما، نیازی وجود دارد؟

·         چه کسانی به آن نیاز دارند؟

·         آیا شرکت ‌های دیگری وجود دارند که هم اکنون محصولات و خدمات مشابهی ارائه دهند؟

·         رقابت با آن‌ ها به چه شکل است؟

·         چگونه کسب و کار شما در بازار جایگاه خود را پیدا خواهد کرد؟

یک چک لیست تهیه کنید

قدم مهم بعدی پس از ارزیابی ایده، تهیه یک چک لیست کامل از تمام چیزهایی است که برای اجرای آن نیاز دارید. باید یک چک لیست از الزامات اجرای ایده فراهم کنید. برای مثال ممکن است ایده ی شما راه انداز یک فروشگاه خاص باشد، در این صورت اولین چیزی که باید به آن فکر کنید، نحوه ی تهیه سرمایه لازم است؟ قصد دارید مغازه ای بخرید یا اجاره کنید؟ هزینه ی خرید وسایل داخل فروشگاه چقدر است؟

ممکن است خودتان اندوخته ای برای انجام این کار دارید و یا لازم است که برای دریافت وام اقدام کنید. اما پس از سرمایه باید به سراغ مجوزات قانونی بروید. دریافت مجوزهای لازم را نیز باید در این چک لیست قرار دهید. سپس لازم است که به نیروی انسانی، منابع خاص و … نیاز داشته باشید. در آخر وقت تهیه آن ها است.

.

برنامه ریزی کنید

ماکان آریا پارسا کیست

برای اجرای یک ایده شما به یک نقشه دقیق راه نیاز دارید. وجود یک طرح کسب و کار، می تواند راهنمای ایده شما از مرحله استارت آپی و ایجاد کسب و کار تا رشد آن باشد. وجود چنین برنامه ای برای همه کسب و کارهای جدید امری ضروری است.

شما می توانید با مشورت و راهنمایی های افراد متخصص در این راه برنامه ای بریا خود مشخص کنید. همان طور که در گام تهیه چک لیست گفتیم، باشید مشخص کنید که برای تامین سرمایه لازم قصد دارید حامی مالی داشته باشید و یا اندوخته ی خودتان کافی است. یا حتی ممکن است لازم بدانید تا از کسی قرض بگیرید.

یک ساختار کسب و کار انتخاب کنید

آیا می خواهید شرکت تان با مالکیت شخصی باشد یا مشارکتی؟ یک شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت سهامی؟

در واقع هویتی که برا کار خود انتخاب می کنید، بر نام کسب و کارتان، مسئولیت شما و نحوه پرداخت مالیات تاثیر می گذارد. ممکن است با گذشت زمان و با رشد و تغییر در کسب و کارتان، ساختار آن با انجام مجدد یک ارزیابی تغییر کند. بنابراین بد نیست با جود تمام این پیچیدگی ها از یک مشاور کسب و کار حرفه ای مشورت بخواهید.

دکتر آریا پارسا به عنوان یک مشاور کسب و کار حرفه ای نیز شناخته می شود. او مفتخر است که توانسته با مشاوره های لازم به افرادی که تازه اول راه بودند، کمک شایانی بکند. او حتی برای توسعه کسب و کار خود نیز از تجربه مدیران بزرگ استفاده کرده است.

نام تجاری خود را انتخاب و ثبت کنید

یک نام تجاری مناسب می تواند به خوبی کسب و کار شما و ابعاد آن را نشان دهد، پس در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. هنگامی که درحال بررسی گزینه‌ های مورد نظر برای نام تجاری هستید، تمام معنای احتمالی آن را در نظر بگیرید، سپس نام مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از آن که بهترین نام را انتخاب کردید باید بررسی کنید که آیا در حال حاضر کسب و کاری با این نام وجود دارد یا خیر. و اگر وجود نداشت نام انتخاب شده را ثبت کنید.

تیم خود را آماده کنید

اگر می خواهید کارمندانی استخدام کنید، اکنون زمان شروع این کار است. ابتدا هر موقعیت و مسئولیت شغلی را به درستی طراحی و تعریف کنید. سپس با نهایت دقت افرادی لایق و متخصص را برای این کار انتخاب کنید.

کسب و کارتان را تبلیغ کنید

دیگر وقت آن رسیده که مشتری خود را جذب کنید. می توانید با نوشتن پیشنهادات فروش منحصربه فرد و ایجاد یک برنامه بازاریابی این کار را شروع کنید. سپس تا آن ‌جایی که می ‌توانید ایده های بازاریابی کسب و کارهای کوچک را بررسی کنید تا بتوانید به شیوه ای موثر کارتان را رشد دهید.

منبع: پیشخوان

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا