رپورتاژ آگهی

آیا قهوه برای زنان باردار ضرر دارد؟

آیا قهوه برای زنان باردار ضرر دارد؟

آیا قهوه برای زنان باردار ضرر دارد؟

یکی از پرتکرارترین سوال هایی که برای خانم های باردار قهوه خور حرفه ای پیش می آید این است که آیا مصرف قهوه برای زنان باردار مضر است؟ آیا می توان در دوران حاملگی هم قهوه مصرف کرد یا بادی مصرف آن را به کل قطع کرد؟ بهتر است قبل از خرید قهوه در دوران بارداری به نکات زیر توجه کنید.

قهوه برای زنان باردار مفید است یا مضر؟

آیا قهوه برای زنان باردار ضرر دارد؟

قبل از خرید قهوه توجه داشته باشید که قهوه نوشیدنی است که دارای ماده ای به نام کافئین است. کافئین یک ماده محرک بوده و وقتی وارد بدن میشود قادر است ضربان قلب را بالا برده و همینطور فشار خون را نیز افزایش دهد. یکی دیگر از تاثیرات این ماده بر بدن انسان مدر بودن آن است و با زیاد کردن ادرار در فرد می تواند سبب بروز کمبود آب شود. کافئین گاها حتی می تواند دلیلی برای سوزش معده علی الخصوص برای خانمها باشد.

با توجه به این تاثیرات در بدن معمولا توصیه می شود خانم های باردار با احتیاط خیلی زیادی از نوشیدنی های حاوی کافئین در این دوران استفاده کنند تا مبادا آسیبی به خود و یا جنین شان برسد. با توجه به تحقیقات اگر مادر حامله میزان متعادلی قهوه مصرف کند آنگاه با خطر سقط جنین مواجه نخواهد بود. کالج زنان و زایمان آمریکا بر این باور است که مصرف قهوه به میزان زیر 200 میلی گرم در روز هیچ خطری نه برای مادر و نه برای جنین نداشته و این مادران می توانند بدون هیچ دغدغه ای این میزان قهوه را به صورت روزانه دریافت کنند.

اگر می خواهید بدانید که این 200 میلی گرم کافئین روزانه چقدر است باید بگوییم که با نوشیدن یک فنجان مدیوم با گنجایش 300 سی سی قهوه شما این میزان کافئین را به بدن خود وارد می کنید. اما باز هم بهتر است خودتان با توجه به نوع و خواص قهوه مصرفی تان میزان مجاز را مورد بررسی قرار داده و سپس قهوه تان را بنوشید. چرا که برای مثال قهوه های دمی دارای میزان کافئین بیشتری هستند و برای همین هم بهتر است پیش از نوشیدن خودتان همه چیز را چک کرده و میزان متعادل قهوه بنوشید.

نوشیدن قهوه در ماه های آخر حاملگی

آیا قهوه برای زنان باردار ضرر دارد؟

معمولا سه ماهه آخر حاملگی را به عنوان حساس ترین دوران می شناسند. سازمان بارداری آمریکا طی تحقیقاتی که بر روی مادران باردار داشته به این نتیجه رسیده است که کافئینی که مادر باردار مصرف می کند در کنار اکسیژن و بقیه مواد مغذی مورد نیاز جنین به وسیله جفت به او می رسد. لذا اگر مادر حتی به حد متوسط هم کافئین مصرف کند آن گاه ممکن است سطح هوشیاری در جنین و سپس نوزاد وی بالا رفته و همینطور الکوی خواب او را هم تحت تاثیر قرار دهد.

در کنار این مصرف قهوه های حاوی کافئین در سه ماه آخر بارداری ممکن است باعث بروز مشکلاتی نظیر کمبود وزن در زمان به دنیا آمدن، بالا رفتن ریسک سقط جنین، زایمان زودرس و حتی در موارد کمیاب تر بروز بیماری ها و نارسایی های قلبی شود. پس توصیه می شود در سه ماهه آخر بارداری، مادران مصرف قهوه خود را به حداقل برسانند تا آسیبی متوجه خود و جنین شان نباشد.

قهوه دی کف در دوران بارداری

آیا قهوه برای زنان باردار ضرر دارد؟

اگر از آن دست افرادی هستید که زندگی برایتان بدون قهوه مفهومی ندارد و به شدت به این نوشیدنی وابسته هستید می توانید در دوران بارداری قهوه های دی کف (همان قهوه های بدون کافئین) را جایگزین قهوه معمولی و روزانه تان کنید. به این شکل کافئین که ماده ای محرک و مضر برای زنان باردار است از نوشیدنی تان حذف شده و مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. ممکن است علاقه تان به قهوه به حدی باشد که نوشیدن قهوه های دی کف شما را راضی نکند. در واقع در این شرایط همان بحث اعتیاد به کافئین مطرح می شود لذا اگر خیلی اذیت می شوید می توانید از ترکیب قهوه های کافئین دار همیشگی تان با قهوه ای بدون کافئین استفاده کنید.

در این شرایط حتما میزان مجاز کافئین در روز برای زنان باردار را رعایت کنید (200 میلی لیتر در روز) هنگام خرید قهوه در دوران بارداری دقت داشته باشید که دانه های عربیکا درصد کافئین کمتری دارند. به علاوه رست کردن قهوه و نوع آن هم بر میزان کافئین به شدت تاثیرگذار است. توصیه میکنیم در دوران بارداری قهوه تان را با شیر نوشیده و رفته رفته درصد شیر را بالا ببرید تا میزان کافئین به کمترین سطح خود برسد. به علاوه اگر از قهوه های دمی مث فرانسه استفاده کنید توصیه میکنیم حتما زیر 60 ثانیه قهوه تان را سرو کنید.چون از جمله خواص قهوه این است که هر چقدر زمان سرو طولانی تر شود میزان کافئین آن هم بیشتر میشود. با توجه به اینکه کافئین زیاد برای مادر باردار خوب نیست بهتر است زمان سرو تا حد ممکن کوتاه باشد.

جمع بندی

نوشیدن قهوه برای زنان باردار همیشه موضوعی مورد بحث بوده است. اگر می توانید خود را کنترل کرده و در این دوران قهوه مصرف نکنید که بسیار عالی است. در غیر این صورت هم پیشنهاد اول ما استفاده از قهوه های دی کف و سپس محدود کردن میزان کافئین روزانه به زیر 200 میلی لیتر است. برای خرید انواع قهوه اعم از قهوه دی کف و … و همینطور استعلام قیمت قهوه می توانید از خدمات فروشگاه اینترنتی قهوه سیرف استفاده کنید و از کیفیت قهوه ها، تازگی آنها بهره برده و از حرفه ای بودن این مجموعه نهایت لذت را ببرید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا