رپورتاژ آگهی

تور ترکیه، بهترین مسافرت به عنوان تور خارجی

تور ترکیه، بهترین تور خارجی

تور ترکیه، بهترین مسافرت به عنوان تور خارجی

کشور ترکیه به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی و همچنین زیر ساخت‌ های مناسب، یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدار ترین مکان‌های گردشگری و توریستی محسوب می‌شود. به همین دلیل هر ساله بسیاری از افراد اقدام به رزرو تور ترکیه می‌کنند.

 شاید خیلی از شما تصور کنید که فضای کشور ترکیه بسیار سنتی است. اما اینگونه نیست و ترکیه به کشوری مدرن و نوین تبدیل شده است. در واقع ادغام فضای سنتی و مدرن باعث می‌شود تا گردشگران به سمت ترکیه جذب شوند. از دیگر دلایل پرطرفدار شدن ترکیه، می‌توان به دو بخشی بودن این کشور (ترکیه دارای دو بخش آسیایی و اروپایی می‌باشد) اشاره کرد.

 در اصل این دلایل باعث می‌شوند تا بسیاری از مردم بواسطه تور زمینی ترکیه یا تور هوایی ترکیه به این کشور سفر کنند.

در ادامه درباره مقاله جالبی که در سایت omigo.ir درباره کدام شهر را برای تور ترکیه انتخاب کنیم؟ آمده است، می پردازیم. در این مطلب سعی شده است که  درباره شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول، وان، آنتالیا و ترابزون پرداخته شود تا شما بتوانید متناسب با سلیقه، بهترین نوع تور ترکیه را برای خود تهیه کنید. البته برای قیمت ها و انواع تورهای ترکیه می توانید لینک زیر را ببینید:

https://faragasht.com/تور-ترکیه/

تور ترکیه

معرفی کشور ترکیه

همانطور که در بالا عرض نمودیم؛ ترکیه به دلیل قرارگیری در مجاورت کشورهای مهم، از موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوبی بهره می‌برد. از کشورهای هم مرز ترکیه در ناحیه آسیایی می‌توان به ایران، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق و سوریه اشاره کرد. اما در ناحیه اروپایی ترکیه نیز کشورهایی همچون یونان و بلغارستان با این کشور مرز مشترک دارند. قرارگیری ترکیه در بین این کشورها سبب شده است تا تور ترکیه به یکی از پرطرفدار ترین تورهای جهان تبدیل شود.

اگر بخواهیم کشور ترکیه را از نظر اقلیمی شناسایی و بررسی کنیم؛ باید بگوییم که این کشور دارای آب و هوای مرطوب است. این موضوع را می‌توان از پوشش گیاهی غنی این کشور نیز متوجه شد.

واحد پولی رایج این کشور لیر است و از آنجایی که ارزش لیر با افت بسیار شدیدی مواجه شده است؛ تور ترکیه به یکی از اقتصادی ترین و ارزان ‌ترین تورهای موجود تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از مردم آسیا و همچنین اروپا این کشور را مقصد گردشگری و مسافرت‌های خود انتخاب می‌کنند.

چرا همه تور ترکیه را انتخاب می‌کنند؟

وجود این شرایط (که در بالا ذکر کردیم)، باعث می‌شوند تا بسیاری از مردم تور ترکیه را برای سفر خود انتخاب کنند. از طرف دیگر دولت ترکیه زیر ساخت ‌های مناسبی را تدارک دیده است تا بتواند از تعداد گردشگران بیشتری نیز پذیرایی کند.

همین دلیل باعث شده است تا گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایع این کشور به شمار بیاید. اگر بخواهیم بهترین و محبوب ‌ترین شهرهای ترکیه را نام ببریم؛ باید به استانبول، آنتالیا، وان و ترابزون اشاره کنیم.

اگر با این شهرها آشنا نیستید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت تک تک این شهرها را مورد بررسی قرار دهیم.

تور استانبول

همه ما با شنیدن نام کشور ترکیه، به یاد شهر استانبول و مسجد معروف آن می‌افتیم. همانطور که میدانید؛ استانبول بزرگ‌ ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود. اگرچه این شهر پایتخت ترکیه نیست؛ اما بسیار زیبا است و جاذبه‌ های گردشگری بسیار خوبی را در خود جای داده است.

مکان‌های گردشگری استانبول عبارتند از: مساجد ایا صوفیه و سلطان احمد، کاخ دلما باغچه، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، بازار معروف استانبول و… اشاره کرد. علاوه بر این مکان‌ های دیدنی، استانبول جاذبه‌ های گردشگری دیگری نیز درون خود جای داده است که تنها با رزرو تور ترکیه می‌توانید به راحتی از آنها دیدن فرمایید و لذت ببرید.

تور وان

شهر وان، نزدیک‌ ترین شهر ترکیه به ایران است. این شهر در کنار دریاچه وان بنا نهاده شده است و از نظر تاریخی، پیشینه ای غنی دارد. به دلیل نزدیکی این شهر با ایران و همچنین زیبا بودن این شهر، بسیاری از هموطنان ایرانی این شهر را مقصد گردشگری و سفر خود قرار می‌دهند. در واقع نزدیک بودن این شهر به ایران باعث می‌شود تا بسیاری از ایرانیان به صورت زمینه (تور زمینی ترکیه) به این شهر سفر کنند.

شهر وان از نظر آب و هوایی بسیار مطلوب و مورد پسند ایرانیان است. پوشش گیاهی غنی و حاصلخیز بودن این شهر نیز بیانگر مطلوب بودن آب و هوای شهر وان نیز می ‌باشد. همچنین توجه داشته باشید که قومیت اکثر ساکنین وان کُرد می ‌باشد.

در این شهر جاذبه‌ های طبیعی بسیار زیبا و مسحور کننده ای وجود دارند که می‌توانند شما را در تور وان فارا گشت ساعت ‌ها مجذوب خود کنند. همچنین بناهای سنتی و قدیمی بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که اگر علاقه مند به تاریخ باشید؛ می‌ توانید چشمان خود را با دیدن این بناها نوازش دهید. بناهایی همچون قلعه هوساپ، کلیسای آختامار، موزه وان، آبشار مرادیه، مسجد سلجوقی، دریاچه وان، پارک آبی وان و… در وان وجود دارند که هر ساله بسیاری از گردشگران را به این شهر می‌کشانند.

سفر به ترکیه

تور آنتالیا

آنتالیا یکی دیگر از شهرهای ترکیه است که بین گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار می ‌باشد. این شهر ساحلی از جنوب به دریا مدیترانه راه دارد. ساحلی بودن این شهر و همچنین وجود جاذبه‌ های گردشگری فراوان، باعث شده است تا بسیاری از افراد تور ترکیه هوایی را تنها برای دیدن این شهر رزرو و تهیه کنند.

برای اطلاع از شرایط و برنامه های آن می توانید صفحه تور آنتالیا را با خدمات صبحانه ناهار شام (uall) مشاهده کنید. این تور با پروازهای ایرانی و خارجی قابل اجرا هستند.

جاذبه ‌های گردشگری آنتالیا عبارتند از: موزه آنتالیا، بندر رومی، دروازه هادریان، مسجد علاء السلطان، ساحل الیمپوس، ساحل لارا، ساحل پرتغال آلانیا، آمفی تئاتر قدیمی  و … . جاذبه‌ های گردشگری نه تنها صنعت گردشگری ترکیه را ارتقا داده است؛ بلکه برای بسیاری از هتل ‌ها و مراکز خرید نیز نکته بسیار مثبت (از نظر سود دهی) تلقی می‌شوند.

از طرف دیگر این موضوع سبب شده است تا خدمات رسانی هتل‌های مجلل بسیار بهتر و مطلوب‌تر شوند.

تور ترابزون

یکی دیگر از دلایل رزرو تور ترکیه، دیدن شهر ترابزون است. اگرچه در حق این شهر کم لطفی شده است و در میان گردشگران بسیار معروف نیست؛ اما از مناطق گردشگری و آب و هوای بی نظیری بهره می ‌برد. این شهر از آب و هوای مطلوب (نیمه مرطوب) بهره می ‌برد.

ترابزون در گذشته در میان راه ابریشم وجود داشته است و امروزه یکی از مهم ‌ترین مراکز تجاری ترکیه به شمار می ‌رود. همچنین توجه داشته باشید که نژاد و مذاهب مختلفی در ترابزون وجود دارند. همچنین از مراکز و مناطق دیدنی ترابزون می‌توان به قلعه ترابزون، قصر آتاتورک، صومعه سوملا، دریاچه اوزون گل و… اشاره کرد.

سخن پایانی

تا اینجا با مطالعه این مطلب راحت تر از قبل می توانید برای سفر به ترکیه برنامه ریزی کنید و دیگر می دانید هر کدام از شهر های مهم و توریستی آن شامل چه موارد گردشگری می شود.

از این ببعد فقط نیاز خواهید داشت که با یک مجری اصلی تور و یک آژانس مسافرتی معتبر به عنوان بهترین سایت تور مسافرتی مثل فارا گشت کوروش کبیر برنامه سفر خود را فیکس نمایید و برای یکی از تورهای آنتالیا، وان، ترابزون و استانبول خرید خود را انجام دهید و بهترین تجربه سفر با تور ترکیه را داشته باشید.

این مطلب اولین بار در سایت omigo.ir درج شده است.

5/5 - (2 امتیاز)
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا