رپورتاژ آگهی

میز ناهار خوری تان را جذاب ترکنید!

میز ناهار خوری تان را جذاب ترکنید!

تصمیم گیری در مورد، دکور روی میز ناهار خوری می تواند مانند یک چالش بزرگ ذهن شما را به خود درگیر کند، چرا که این میز، به عنوان یکی از اصلی ترین  نقاط کانونی هر خانه به حساب می آید و تزیین درست آن تأثیر عمیقی بر دکوراسیون کلی منزل شما می گذارد، همچنین  شما و مهمان هایتان هر روز برای صرف غذا و بسیاری از کارهای روزانه از آن استفاده می کنید. بنابراین برای اینکه شکیل ترین و مناسب ترین انتخاب را برای عناصر تزیینی روی میز ناهار خوری داشته باشید، نکاتی را که در ادامه عنوان می کنیم در نظر بگیرید.

اصول کلی در تزیین میز ناهار خوری

اولین و مهم ترین اصل برای تزیین میز ناهار خوری رعایت نظم و خودداری از شلوغ کردن صفحه میز است. چرا که اگر میز ناهار خوری شما با عناصر و المان های متعددی دکور شده باشد، دیگر فضا کافی برای صرف غذا بر روی آن باقی نخواهد ماند و و این فقدان فضا، باعث کلافگی شما خواهد شد.

نکته دوم انتخاب آیتم های مناسب برای تزیین میز می باشد. زیرا هر گزینه ای هر چند زیبا و خاص برای تزیین میز ناهارخوری مناسب نبوده و نه تنها باعث زیبایی آن نمی شود بلکه شما را به عنوان فردی بی سلیقه  معرفی خواهد کرد.

نکته بعدی توجه به سبک کلی دکوراسیون خانه است. به عنوان مثال اگر سبک دکوراسیون شما به صورت کلاسیک چیده شده است، انتخاب آیتم های مدرن برای قرار دادن بر روی میز ناهارخوری چندان جالب نخواهد بود.

میز ناهار خوری

نصب لامپ های آویز

برای تزیین میز ناهار خوری همیشه لازم نیست از وسایل و ظروف متعدد و گران قیمت استفاده کنیم، چنانچه بالای میز ناهار خوری لامپ های آویز سقفی را به صورت ردیفی در کنار یکدیگر نصب کنید، دیگر نیازی به  چیدمان های شلوغ ندارید. روشن کردن همین لامپ ها انعکاس زیبایی از صفحه چوبی میز به وجود می آورد. خوشبختانه تنوع کالا باعث شده تا انواع لامپ های آویز سقفی مدرن و کلاسیک با طرح های بسیار زیبا برای انواع سبک های دکوراسیون در دسترس باشند.

 شمعدان های جادوگر

شمع ها قدرت جادویی در به وجود آوردن فضاهای زیبا و رمانتیک دارند، حال اگر این شمع ها را در جا شمعی های شکیل و زیبایی قرار دهید، قدرت آن ها را تا چندین برابر افزایش داده اید. اما عنصر زیبا یک طرف مسئله  و انتخاب جای مناسب برای آن طرف دیگر مسئله است، که در تلفیق با یکدیگر باعث به وجود آمدن شاهکاری زیبا خواهد شد. حال نکته اینجاست چه جایی می تواند برای چنین اکسسوری زیبایی مناسب باشد. باید بگویم از نظر یک دیزاینر حرفه ای یکی از مناسب ترین جایگاه های شمع و شمعدان روی میز ناهارخوری است.

اما چنانچه می خواهید متفاوت باشید و به دنبال نگاه های پر ماجرا تری برای قرار دادن شمعدان روی میز ناهارخوری می گردید، یا اینکه میز شما در فضای باز قرار گرفته و استفاده از شمع روشن بر روی آن برایتان میسر نیست، از فانوس های تزئینی  برای این کار بهره بگیرید. فانوس های تزئینی علاوه بر روشن کردن میز آیتمی مناسبی برای ایجاد یک حس آنتیک و سنتی می باشند.

میز ناهار خوری

گلدان گل، همیشه پرطرفدار

آنچه باعث جذابیت گل ها می شود حس زندگی و لطافت  و قدرت آن ها در انتقال این شور به محیط پیرامون است. حال اگر این لطافت را با زیبایی تلفیق کنیم باز هم به یک اکسسوری زیبا دست پیدا می کنیم. بنابراین از تلفیق یک گلدان زیبا و مجموعه ای از گل های مناسب برای آن و قرار دادن آن بر روی میز ناهار خوری چشم پوشی نکنید. نرمی گل و  زیبایی گلدان روی میز ناهارخوری باعث کاهش حس زمختی و سفتی میز خواهد شد.

برای خلق روش های نو در دکوراسیون داخلی کمی متفاوت عمل کنید. برای قرار دادن گلدان روی میز ناهارخوری  از گلدان های فانتزی زیبا استفاده کرده و آن ها را به صورت خالی در مرکز میز ناهارخوری قرار دهید. زیبایی این گلدان های منحصر به فرد آنقدر زیاد است، که بدون گل هم خط دید افراد را به سمت خود برمی گردانند.

روش های زیادی برای استفاده از گلدان روی میز ناهار خوری وجود دارد. یکی دیگر از این روش ها قرار دادن گل های هم جنس در چند تنگ شیشه ای هم شکل و هم اندازه یا سایزهای پله ای و قرار دادن آن ها بر روی میز ناهارخوری می باشد.

میز ناهار خوری

رومیزی رانر، شکیل و کاربردی

اگر به دنبال دکورهای خاص و منحصر به فرد تری هستید،، رومیزی رانر را امتحان کنید. رومیزی رانر را می توانید به اشکال مختلفی روی میز ناهار خوری به کار ببرید. از متداول ترین شیوه های استفاده از یک رانر، پهن کردن آن به صورت طولی یا عرضی  می باشد. در صورتی که رانر را در طول میز خود پهن می کنید می توانید گلدان روی میز ناهارخوری را در مرکز و دو شمعدان روی میز ناهارخوری را در طرفین گلدان و بر روی رانر قرار دهید و یک اثر هنری زیبا و جذاب را بر روی میز ناهار خوری خود خلق کنید.

روش بعدی استفاده از دو رانر و پهن کردن آنها به صورت عرضی در دو طرف میز است. در این روش برای ایجاد تعادل باید عناصر تزئینی خود را در فضای خالی بین رانرها در مرکز میز به صورت عرضی بچینید و نتیجه را کاملاً به نفع خود تغییر داده و یک تزئین متفاوت و خاص را ایجاد کنید.

میز ناهار خوری

استفاده از ظروف تزیینی

استفاده از ظروف چوبی، کریستال، مسی و نقره ای هر کدام حس متفاوتی را القا می کند، بنابراین باید در انتخاب آنها محتاطانه عمل کنیم. به عنوان مثال خیلی از افراد هستند که به جای قرار دادن گلدان بر روی میز ناهار خوری ترجیح می دهند یک کاسه مسی یا نقره ای و به جای قرار دادن شمعدان بر روی میز ناهار خوری از چند جام نقره یا مسی استفاده کنند. ترکیب چنین عناصری در کنار هم و بر روی میز ناهار خوری فوق العاده است اما به شرطی که سبک دکوراسیون کلی منزل شما به صورت لوکس و کلاسیک چیده شده باشد. در صورتی که شما جزء طرفداران سبک مدرن یا مینیمالیستی هستید، بهتر است از ظروف چوبی یا کریستالی برای دکور کردن میز ناهارخوری خود کمک بگیرید.

از اشیاء خاص کمک بگیرید!

سلیقه های مختلف ایده های متفاوتی را می طلبد، برخی از افراد به دنبال ایجاد دکورهای متفاوت و منحصر به فرد تری هستند و برای این تفاوت از گزینه های مختلفی استفاده می کنند. ایده استفاده از مجسمه، اردوخوری مناسب، تنگ آب همراه با با چند عدد ماهی و گیاهان آبزی و .. بر روی میز ناهار خوری برای این افراد می تواند بسیار مفید باشد.

جعبه تی بگ را از یاد نبرید. با کمک این جعبه ها می توانید علاوه بر یک پذیرایی سریع، امکان انتخاب را به مهمانان خود بدهید.

برای خرید کلیه لوازم کاربردی و معرفی شده در این مطلب پیشنهاد می کنم به فروشگاه شیک و تک به آدرس shikotak.com مراجعه نمایید. شیک و تک، فروشگاه تخصصی لوازم دکوری و منزل است که با سالها تجربه تخصصی در این حوزه، شیک ترین کالاهای دکوری و باکیفیت ترین کالاهای خانه و آشپزخانه را گلچین و به مشتریان عرضه می نماید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا