رپورتاژ آگهی

آب معدنی با اسپرسو به چه دلیل سرو می شود؟

آب معدنی با اسپرسو به چه دلیل سرو می شود؟

منظور از آب معدنی یک لیوان آب خالص است که حاوی گاز دی اکسید کربن است. این گاز با فشار به آب وارد می شود. به همین دلیل برخی به آن آب گاز دار می گویند.

یکی از قوی ترین نوشیدنی های قهوه اسپرسو است. قهوه اسپرسو طعم تلخ و قوی دارد و یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها می باشد. اسپرسو همچنین پایه اصلی و جزو مواد اولیه بسیاری از نوشیدنی ها بر پایه قهوه می باشد.

اغلب باریستاهای حرفه ای اسپرسو را با طعم و کیفیت بالا تهیه می کنند. آنها اغلب اسپرسو را با یک لیوان آب معدنی سرو می کنند. شاید این سوال پیش بیاید چرا آب معدنی با اسپرسو سرو می شود.

آب معدنی با اسپرسو

دلایل سرو آب معدنی با اسپرسو

  • آب معدنی دهان را قبل از نوشیدن شات اسپرسو تازه می کند.
  • اسپرسو حاوی کافئین بالایی است که نوشیدن آب باعث تعادل آن می شود.

تر و تازه شدن دهان با آب معدنی

قهوه اسپرسو یک طعم قوی و تند دارد. اغلب طرفداران اسپرسو عاشق این پیچیدگی و قدرت طعم قهوه هستند. آنها مایل هستند این طعم را با تمام وجود درک کنند. نوشیدن یک لیوان آب گاز دار کمک می کند تا دهان قبل از نوشیدن اسپرسو کاملا تر و تازه شود. اغلب این افراد معتقدند که آب معدنی یا همان آب گاز دار بهتر از یک لیوان آب معمولی به طراوت و تازگی دهان کمک می کند.

اگر در تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز نوا سوال دارید مطلب خرید بهترین دستگاه اسپرسوساز نوا را بخوانید.

اما به چه دلیل آب معدنی بهتر از آب معمولی است؟

دلیل عمده آن وجود گاز کربنیک در آب است. گاز کربنیک باعث ایجاد حباب هایی در دهان می شود. این حباب ها باعث تمیز شدن دهان و زبان و تازگی آن می شوند. بعد از این طراوت و تازگی آب دهان طعم قهوه اسپرسو بسیار عمیق تر درک می شود.

معمولا عاشقان اسپرسو مقداری از آب را نگه می دارند. اگر طعم قهوه اسپرسو با ذائقه و سلیقه شان سازگار بود دیگر تمایلی به نوشیدن باقی مانده آب ندارند. آنها ترجیح می دهند طعم قوی اسپرسو با تمام پیچیدگی هایش در دهانشان باقی بماند. اما اگر طعم اسپرسو باب میل شان نبود بلافاصله آب اضافه را میل می کنند. با این کار طعم اسپرسو از دهانشان پاک می شود. و دهان دوباره تازه و تمیز می شود.

البته گاهی اوقات مزه اسپرسو بسیار فوق العاده است. اما شما قبل از صرف ناهار یا شام آن را میل کرده اید. در این صورت بهتر است باقی مانده آب را میل کنید تا دهان تازه شود سپس غذای خود را میل کنید تا هم از اسپرسو و هم از غذای خود لذت ببرید.

تعادل مایعات در سرو آب معدنی با اسپرسو

قهوه حاوی کافئین بسیار بالایی است. قهوه اسپرسو میزان کافئین نسبتا بالایی دارد. می توان گفت اسپرسو یک طعم قوی و زنده دارد به همین دلیل طرفداران پر و پا قرصی دارد. کافئین موجود در آن فواید زیادی دارد و اغلب افراد با آگاهی از خواص کافئین اسپرسو را میل می کنند. اما به هر حال می تواند مضراتی هم داشته باشد.

یکی از خاصیت های کافئین مُدر بودن آن است. یعنی باعث می شود آب بدن کم شود. کم شدن آب بدن خطراتی را به همراه دارد. بنابراین نوشیدن یک لیوان آب معدنی با اسپرسو باعث ایجاد تعادل در مایعات شده و کمبود آب بدن را جبران می کند.

آب معدنی با اسپرسو

ریشه‌ی سرو آب گازدار با اسپرسو

اسپرسو یکی از نوشیدنی هایی بود که ابتدا در کشور ایتالیا اختراع شد. وقتی باریستاها شروع به ایجاد طعم های قوی و مختلف آن کردند متوجه شدند بهتر است مشتریان قبل از نوشیدن اسپرسو یک لیوان آب میل کنند. نوشیدن آب قبل از اسپرسو باعث می شد مزه دهان از طعم هایی مانند خمیر دندان یا غذاهای مانده در دهان پاک شود. بدین ترتیب آنها می توانستند طعم یک اسپرسوی عالی و بی نظیر را بهتر درک کنند.

به همین دلیل باریستاهای ایتالیایی یک لیوان آب با اسپرسو برای مشتریان خود سرو می کردند. بعد از مدتی آنها متوجه شدند آب معدنی با اسپرسو کمک بیشتری برای پاکسازی عمیق دهان می کند. از آن به بعد آب گاز دار جایگزین آب معمولی شد.

ایده سرو آب با اسپرسو به نظر ایده درستی بود. چون قهوه باغث کم شدن آب بدن نیز می شود. نوشیدن یک لیوان آب باعث تعادل مایعات در بدن می شود.

اما مهمترین دلیل سرو آب معدنی با اسپرسو پاک سازی دهان و طراوت و تازگی آن بود تا طعم قهوه اسپرسو بهتر و بیشتر درک شود. و یک فنجان اسپرسو لذت بخش تر باشد.

البته عده زیادی از افراد در مکان های مختلف یا در حال حرکت این اسپرسو را میل می کنند. امروزه دستگاههای قهوه ساز زیادی برای تهیه اسپرسو وارد بازار شده است. کسانی که در موقعیت های مختلف اسپرسو را میل می کنند شاید به آب معدنی قبل از آن فکر نکنند.

جمع بندی

قهوه اسپرسو یکی از نوشیدنی های لذتبخش و پرطرفدار با طعم قوی است. میزان کافئین آن هم بسیار بالاست. درست است مهم ترین دلیل سرو آب معدنی با اسپرسو تر و تازه شدن دهان است. اما به این نکته توجه داشته باشید که اسپرسو به دلیل کافئین ادرار آور است. پس سعی کنید در مخصوصا در هوای گرم به دلیل کم شدن آب بدن حتما با آن آب بنوشید.

شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد قهوه اسپرسو در سایت فروشگاه قهوه کویز مطالعه کنید.

.

4.7/5 - (3 امتیاز)
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا