آراد برندینگ

پرورش خیار به روش هیدروپونیک

 

شاید تا به حال نام خیار درختی به گوشتان خورده باشد، خیار درختی در واقع همان نام جدید خیاری است که به روش گلخانه ای تولید می شود. امروزه فروش عمده خیار بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

شما برای کشت بذر خیار گلخانه ای می توانید از دو شیوه بهره گیری کنید. اول اینکه تمامی بذر ها را به صورت مستقیم در در بستر گلخانه کشت کنید. روش دوم به این شکل است که بذر ها را به صورت خزانه در گلدان های نشا جایگذاری کنید. البته بیشتر پرورش دهنده ها روش دو را می پسندند.

زمان کاشت خیار در گلخانه به دو کشت بهاره و پاییزه انجام می شود که در هر کدام نوع بذری که استفاده می شود نیز متفاوت می باشد. در کشت پاییزه، فرایند کاشت خیار در بهار و زمان برداشت آن پاییز می باشد و در کشت بهاره، زمان کاشت خیار در پاییز و اوایل زمستان و زمان برداشت آن در بهار می باشد.

پرورش خیار به روش هیدروپونیک

بذر مناسب برای کاشت خیار گلخانه ای

در فرآیند پرورش خیار در گلخانه، مهم ترین عامل برای انتخاب نوع بذر زمان کاشت محصول می باشد. اکنون لیست قیمت خیار نیز براساس نوع بذر متشر می شود.

در کشت بهاره به این دلیل که برداشت محصول در فصل بهار انجام می‌شود، نور زیاد است و بوته انرژی لازم برای پر کردن گل و میوه را دارد، می‌توانید از بذرهای پر گل که بالای ۴ عدد گل می‌دهند استفاده کنید.

در کشت پاییزه به دلیل این که در زمان برداشت، طول روز به تدریج کاهش می‌یابد و نور کم می‌شود، بوته انرژی کافی برای تولید میوه را ندارد از این رو حتما باید از بذرهای میان گل (۲ تا ۳ گل) و یا تک گل استفاده کنید.

نکته ی مهمی در فرایند تولید خیار وجود دارد آن است که ممکن است در طول 4 تا 5 ماهی که زمان لازم است تا خیار رشد کند برخی بوته ها به دلایل مختلفی از بین بروند. به منظور مراقبت از سایر بوته ها بهتر است ان ها را به طور کامل از مسیر دیگر بوته ها خارج کنید.

پرورش خیار به روش هیدروپونیک

تولید خیار بر روی پشت بام خانه

تهیه و تولید خیار به روش گلخانه ای آن قدر آسان و کم هزینه می باشد که هر شخص می تواند بر روی پشت بام منزل خود آن اقدام به تولید آن بکند. قیمت خیار سبز گلخانه ای نسبت به پرورش عادی آن کمی گران تر می باشد.

کاشت خیار گلخانه ای در نظر بگیرید این است که هنگام خرید پلاستیک گلخانه ای (همان عایقی که روی چهارچوب گلخانه را می پوشاند) دقت کنید عایق UV دار باشد. کیفیتی که این روزها برای عینکهای آفتابی هم مدنظر است. کارکرد اصلی پلاستیک های UV دار این است که اشعه های آسیب رسان خورشید را دفع می کنند.

بنابراین هر کسی که این مطلب را می خواند می تواند با یلادگیری پرورش خیار گلخانه ای به ساده ترین روش درآمد کسب کند.

پرورش خیار به روش هیدروپونیک

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا