آراد برندینگ

با پارچه برای خود لباسی از ثروت دوختم

با پارچه برای خود لباسی از ثروت دوختم

بعد از اینکه مدت زمان زیادی به دنبال کار می گشتم تصمیم گرفتم کسب و کار خود را راه اندازی کنم و این بار پارچه را به عنوان حوزه ی فعالیت خود انتخاب کردم زیرا اطلاعات لازم در مورد انواع پارچه را داشتم، شما هم اگر تمایل به کسب اطلاعات در مورد انواع پارچه دارید می توانید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

پارچه نخی چینی

پارچه نخی چینی را می توان از جمله پارچه های پرکاربرد در بین تمام پارچه ها در سرتاسر دنیا دانست.

تاریخ استفاده از اولین پارچه های نخی به هند بر می گردد که قدمتی پنج هزار ساله دارد. قیمت پارچه نخی چینی به عوامل مختلف بستگی دارد.

شواهد به دست آمده نشان می‌دهد در حدود ۴ هزار سال قبل آمریکایی‌ها هم از الیاف پنبه برای تهیه پارچه استفاده می‌کردند، کم‌کم در سرتاسر قاره استفاده از این پارچه ها رواج یافته است.

کشت پنبه در ایران و عربستان هم به صورت گسترده انجام می‌شده اما منسوجات آن‌ها تا اواخر قرون

به دلیل سبکی و نرمی فوق العاده پنبه استفاده از آن برای تهیه پارچه مورد توجه قرار گرفت و دوام پنبه از ابریشم بیشتر و از پشم کمتر می‌باشد و این پارچه کشسانی خوبی داشته و دارای رنگی سفید یا حدوداً زرد رنگ می باشد.

پنبه همان گونه که آب را سریع جذب می کنند به همان سرعت هم خشک می شوند پارچه های نخی موقع شستن آب می رود و خاصیت چروک پذیری بالایی دارند.

برای تهیه پارچه نخی ابتدا باید گلوله یا همان قسمت ابری مانند و نرم آن را از بذر پنبه جدا کرد و از قدیم این کار را با دست انجام می دادند، اما در سال ۱۷۹۴ وسیله ای اختراع شد که به صورت مکانیکی گلوله‌ را از بذر پنبه جدا می‌کرد.

C:\Users\ARAD\Desktop\03.jpg

پارچه نخی کتان

اگر شماهم از جمله افرادی هستید که به تی شرتهای نخی و لحافهای راحت و شلوار های نخی علاقه مندید، باید بگویم که احتمالا شما از طرفداران پارچه های نخی کتان هستید. قیمت پارچه نخی کتان بسیار مناسب است.

مردم از سالهای قبل تا به الان از پارچه های پنبه ای و کتان به دلیل ماهیت نرم و راحتی که دارد، استفاده می کنند که در پارچه کتان الیاف سلولزی وجود دارد که از غوره کرکی گیاه پنبه یا همان کتان به دست می آید.

قبل از تولید پارچه، این الیاف ابتدا رنگ می شوند و سپس به پارچه کتان تبدیل می شوند که در این مقاله ما قصد داریم شما را با چند نوع از پارچه کتان نخی آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را حین خرید پارچه کتان، داشته باشید.

اگر چه تمام نوعهای این محصول با هم تفاوتهایی دارند، ولی تمامی آنها از گیاهی به اسم پنبه یا کتان به دست می آید که باعث وجه اشتراک تمامی آنها می شود.

C:\Users\ARAD\Desktop\04.jpg

پارچه کرپ فلورانس

اما در این مطلب به بررسی تاریخچه پارچه کرپ و کاربرد پارچه کرپ فلورانس می پردازیم، لباسها و سایر پارچه های ساخته شده از پارچه کرپ اغلب شیک و پرکاربرد هستند. قیمت پارچه کرپ فلورانس دربازار متفاوت است.

فرهنگهای مختلف شبه قاره هند در قرن نوزدهم کرپ را در ساحل رایج کردند همچنین، در روژاوا، در قرن 19، کرپ گسترش یافت.

پارچه کرپ دنیای مد را طوفانی کرده است و پارچه ‌های کرپ امروزی که در اصل از ابریشم ساخته شده‌اند، می‌توانند از مواد در دسترس مانند پنبه، ویسکوز دوخت و تهیه شوند.

در دوران باستان، به ویژه دوران ویکتوریا، زنان یونانی لباسهای کرپ رنگ می‌پوشیدند؛ پارچه ‌ای که نماد انتخابهای مد امروزی است.

C:\Users\ARAD\Desktop\01.jpg

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا