آراد برندینگ

ثروت محصول تفکر انسان است

ثروت محصول تفکر انسان است

بدون تفکر و اندیشه انسان به جایی نمی رسد، برای ثروتمند شدن نیز باید تفکر کرد و انتخابی درست کرد تا از طریق آن بتوان به ثروت رسید، یکی از این راه ها فعالیت در حیطه میوه بلوبری می باشد که میوه ای بسیار مفید برای بدن است و در زیر توضیحاتی در خصوص آن ارائه خواهیم کرد.

بلوبری شکلاتی

شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که فواید بلوبری شکلاتی را ناشناخته و یک میوه خارجی تازه وارد به ایران می‌دانید و تنها به‌خاطر رنگ آبی جذاب آن مجذوبش شده اید.

رنگی که در بستنی‌ ها، نوشیدنی‌ها و ژله‌ها بارها توجه‌تان را به خود جلب کرده است، اما نمی‌دانستید خاستگاه این میوه کجاست.

شاید تعجب کنید اگر بشنوید که گیلانی‌ها با خاصیت بلوبری، آشنایی دیرینه دارند؛ حتی برخی از قدیمی‌های شمال کشور،‌ این میوه را سمی می‌دانستند و اجازه دست زدن به آن را به فرزندان خود نمی‌دادند.

امروزه با پیشرفت علم و تحقیقات صورت گرفته، خواص بلوبری، سبب شده است تا کاربردهای فراوانی در صنایع متعدد داشته باشد و حتی سازمان‌های مربوطه تلاش کنند تا به کشت سازماندهی شده این میوه در کشور اقدام نمایند.

ثروت محصول تفکر انسان است

بلوبری پایه بلند

مشخص‌ ترین ویژگی بلوبری پایه بلند، رنگ آبی یا بنفش، مزه شیرین و مطبوع و اندازه کوچک آن است. (blueberry) را زغال اخته آبی نیز می‌نامند و در تقسیم‌بندی خواص میوه‌ ها در زیر مجموعه تمشک‌ها قرار می‌گیرد.

میوه‌هایی که از خاندان تمشک‌ها محسوب می‌شوند، غالبا دارای رنگدانه‌های فراوان، کوچک، آبدار،‌ گوشتی و کروی شکل هستند.‌

از فواید بلوبری؛ مانند دیگری میوه‌هایی که از خانواده بری‌ها محسوب می‌شوند، به‌طور مختصر می‌توان به آنتی اکسیدان بودن، پایین آورنده چربی و فشار خون و کنترل وزن اشاره کرد.

درواقع وجود مقادیر قابل توجهپلی فنول در ساختار این میوه، ‌ عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد و فراموشی را به تاخیر می‌اندازد.

خاصیت بلوبری در آنتی اکسیدان بودن، ‌ بر عملکرد بهتر عروق را نیز بهبود می‌بخشد و از بالارفتن فشار خون پیشگیری می‌کند.

ثروت محصول تفکر انسان است

بلوبری منجمد

خاصیت بلوبری؛ به‌سبب وجود انواع ویتامین، آنتی اکسیدان، فیبر، مواد معدنی و ریز مغذی‌ها در آن است.

رنگ آبی و بنفش میوه بلوبری منجمد، به سبب تجمع آنتوسیانین‌هایی است که عاملی برای لاغری و سلامت قلب به‌شمار می‌روند.

بوته گیاه بلوبری، تمامی املاح و مواد معدنی موجود در خاک را تصاحب می‌کند تا بتواند رشد کند و در نتیجه تمامی این مواد مغذی را به میوه‌هایش می‌بخشد.

گروهی از محققان در تایید فواید بلوبری، عنوان فوق میوه را به آن بخشیده‌اند.

این میوه بنفش تیره، قوی‌ترین آنتوسیانین را داراست که از آلزایمر و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

ثروت محصول تفکر انسان است

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا