رپورتاژ آگهی

نحوه تشخیص ساعت اورینت اصل

نحوه تشخیص ساعت اورینت اصل

از آنجا که ساعت‌های مچی مارکدار طرفداران زیادی دارند افراد سودجو همواره می‌کوشند از اعتبار این نام‌های تجاری برای کسب سود سوء استفاده کنند. مقابله با ساعت‌های تقلبی یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان ساعت مچی است در این بین شما به عنوان خریدار با دانستن برخی نکات ساده می‌توانید ساعت اصلی را از تقلبی تشخیص داده و جلوی بسیاری ضررهای مالی را بگیرید. در این مطلب به بررسی نحوه تشخیص ساعت اورینت اصل می‌پردازیم. این ساعت‌های ژاپنی در ایران بسیار محبوب هستند، اگر قصد خرید یک مدل از محصولات این شرکت را دارید خواندن این مطلب به شما توصیه می‌شود.

نحوه تشخیص ساعت اورینت اصل

آشنایی با برند اورینت

ساعت اورینت با نام Shogoro Yoshida در سال ۱۹۰۱ توسط شخصی به نام یوشیدا در شهر توکیو تاسیش شد. تولید قاب ساعت مچی طلا نقطه آغاز پیشرفت این مجموعه به شمار می‌آید و درایت مدیران آن باعث شد که طی سالیان ساعت مچی‌های اختصاصی خود را تولید کرده و در سراسر جهان به فروش برساند.

تولید ساعت‌های مچی غواصی، محصولات لوکس اورینت استار و نازک‌ترین ساعت مچی اتوماتیک جهان که دارای تقویم و تاریخ روز است از افتخارات این برند به شمار می‌آید. کیفیت بالا و قیمت مناسب مهمترین ویژگی‌های این گروه از ساعت‌های مچی است که سبب شده فروش زیادی در سراسر جهان داشته باشد.

اغلب ساعت‌های این برند را می‌توان با استایل‌های مختلف هماهنگ کرد به همین دلیل افراد زیادی به ویژه نسل جوان علاقه دارند حداقل یک مدل از این محصولات را در کمد اکسسوری‌های خود داشته باشند.

راه‌های تشخیص ساعت اورینت اصل از تقلبی

راهکارهای مختلفی برای تشخیص اورینت اصل از تقلبی وجود دارد که در اینجا به بررسی برخی از مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

 

نحوه تشخیص ساعت اورینت اصل

  • دقت به ویژگی‌های ظاهری

در طراحی و ساخت ساعت‌های اورینت به جزئیات توجه زیادی شده اگر ساعتی که قصد خرید آن را دارید در قرینه بودن صفحه دچار اشکال است یا از مواد اولیه بی‌کیفیت و ارزان برای ساخت آن استفاده شده قطعا یک مدل تقلبی است. عدم استحکام قاب یا وجود نشانگرهای اضافی روی صفحه همگی نکات کلیدی در ظاهر محصول است که می‌تواند هشداری برای تقلبی بودن ساعتی باشد و مقابل شما قرار دارد. بهترین راهکار برای بررسی دقیق ظاهر ساعت این است که به وبسایت رسمی اورینت مراجعه کرده و مدلی که قصد خرید آن را دارید پیدا کنید، در مرحله بعد باید با دقت بالا تمام ویژگی‌های ظاهری ساعت که در تصویر قابل مشاهده است را با ساعتی که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. هر گونه عدم تطابق بین تصویر و ساعت نشانگر تقلبی بودن آن است.

همه محصولات اورینت در یک بسته بندی مارکدار ارائه می‌شود که داخل آن کارت گارانتی و دفترچه راهنمای محصول قابل ملاحظه است. نبود هر کدام از این‌ها نشانگر آن است که شما با یک ساعت غیر اصل مواجه هستید. لوگوی برند اورینت در بالای صفحه تمامی محصولات این برند بدون غلط تایپی و املایی درج شده، اگر ساعتی که خریداری می‌کنید این ویژگی را ندارد احتمالا با یک محصول تقلبی مواجه هستید.

  • فاکتور فروش دقیق

فروشنده‌ای که به اصل بودن محصولات خود اطمینان دارد قطعا یک فاکتور فروش دقیق به شما ارائه می‌دهد و روی فاکتور اصل بودن محصول ذکر می‌شود. اگر فروشنده‌ای از درج عبارت اصل در فاکتور طفره می‌رود احتمال اینکه با یک محصول تقلبی مواجه باشید را افزایش می‌دهد.

بعضی فروشندگان ارائه کارت گارانتی و فروش محصول در بسته بندی اصل را کافی می‌دانند اما اگر از آن‌ها بخواهید عبارت اصل را در فاکتور درج کنند ابایی از این کار نخواهند داشت افرادی که در مقابل این موضوع مقاومت شدید می‌کنند احتمالا کالای تقلبی عرضه می‌کنند.

  • صدای عقربه‌های ساعت

اورینت از شرکت‌های معدودی است که موتور ساعت‌های خود را داخل شرکت تولید می‌کند. این موتورها صدای زیادی تولید نمی‌کنند. وقتی یک ساعت اورینت در دست دارید کافی است به صدای عقربه‌های ساعت گوش دهید، عقربه‌ها نباید موقع حرکت صدای خاصی تولید کنند. عقربه‌های ساعت اورینت اصل هنگام کار کردن به هیچ عنوان صدای تیک تاک نمی‌دهند.

موتور هم هنگام کار صدای گوش خراشی تولید نمی‌کند و تنها در شرایطی که محیط در سکوت کامل باشد و ساعت را به گوش خود نزدیک کنید صدای موتور آن قابل شنیدن است.

  • کالکشن‌های شناخته شده

اورینت هر سال کالکشن‌های جدیدی ارائه می‌کند و کلیه محصولات این برند دارای شناسنامه مشخصی هستند. باید مشخص باشد ساعتی که شما انتخاب کردید متعلق به کدامیک از کالکشن‌های اورینت است و بتوانید با وارد کردن شماره سریال محصول در وب سایت رسمی اورینت یا سایت‌های معتبر فروشگاهی خیلی سریع به مشخصات محصول دسترسی پیدا کنید. اگر با سرچ شماره‌ای که پشت ساعت مچی نوشته شده به مشخصات آن دسترسی پیدا نکردید احتمالا با یک ساعت فیک مواجه هستید.

وب سایت اوینت به صورت پیوسته به روز رسانی می‌شود و در این مجموعه به مشخصات کامل کلیه محصولات این برند دسترسی کامل خواهید داشت.

نحوه تشخیص ساعت اورینت اصل

  • وزن ساعت

ساعت‌های اصل اورینت با بهترین مواد اولیه ساخته می‌شوند و به همین دلیل فلز آن‌ها وزن مشخصی دارد. ساعت‌های اصل معمولا کمی سنگین‌تر از ساعت‌های تقلبی هستند. در سایت شرکت و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر وزن دقیق هر مدل ذکر شده که شما هنگام خرید محصول باید دقت کنید ساعتی که می‌خرید از نظر وزن با آنچه در مشخصات مدل‌های اصل ذکر شده مطابقت کامل داشته باشد.

هنگامی که قصد خرید یک ساعت اورینت اصل را دارید بهترین راهکار این است که قبل از هر کاری در مورد مدل محصول مورد نظر خود به دقت تحقیق کنید و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. بعد از آن باید به یک فروشگاه معتبر و نمایندگی شناخته شده مراجعه کنید. انتخاب یک فروشگاه اینترنتی معتبر قدم بزرگی است که می‌تواند خیال شما را از خرید محصولات اصل راحت کند.

در این فروشگاه‌ها کارشناسان خبره هر محصول را قبل از خرید و ارائه در سایت با دقت بررسی می‌کنند و بعد از اینکه از اصل بودن آن اطمینان حاصل کردند برای فروش آن اقدام می‌شود. ساعت اورینت یک برند ژاپنی شناخته شده و معتبر است به همین دلیل تلاش افراد سودجو برای تولید محصولات تقلبی آن دور از ذهن نیست. از آنجا که دسترسی به مدل‌های اصل این برند در فروشگاه‌های معتبر داخلی ساده است انتظار می‌رود شما با دید باز انتخاب خود را انجام دهید. اگر در مورد خرید یک مدل از محصولات اورینت تردید دارید بهترین راهکار مشورت با یک متخصص کاربلد است.

3/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا