رپورتاژ آگهی

اعلام رضایت شاکی توسط رضایت‌نامه شفاهی و کتبی

اعلام رضایت شاکی توسط رضایت‌نامه شفاهی و کتبی

در این بخش قصد داریم شما را با عبارت “جرم” آشنا کنیم و سپس به جزئیات جرائم قابل گذشت و غیر قابل گذشت گذری داشته باشیم و همچنین برای شما نمونه ای از اقرارنامه و رضایت نامه در پرونده حقوقی بیاوریم تا شما بتوانید با خواندن این مقاله اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست آورید تا اگر خدای نکرده در این شرایط قرار گرفتید بدانید باید در پروسه پرونده چه کاری را انجام دهید.

جرم چیست؟ نظر شما چیست؟

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، جرم یک کلمه رایج است که بسیاری از افراد تسلطی بر آن ندارند. جرم یعنی عملی که ترک یا انجام آن از نظر قانون قابل مجازات باشد و پس از ارتکاب، موجب برهم زدن نظم اجتماعی شود .

همانطور که می‌دانید جرائم به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود و دسته بندی آن به شرح زیر است:

  • جرائم قابل گذشت
  • جرائم غیر قابل گذشت

اگر شما نیز با خواندن مطالب بالا قصد دارید اطلاعات بیشتری نسبت به جرائم قابل گذشت و غیر قابل گذشت به دست بیاورید و بدانید شرایط گذشت شاکی به چه صورت است به شما پیشنهاد می‌دهیم که به متن رضایت نامه مراجعه کنید و در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را در مورد متن رضایت نامه به دست آورید.

اعلام رضایت شاکی توسط رضایت‌نامه شفاهی

جالب است بدانید که یک پرونده می‌تواند چند شاکی داشته باشد و اگر هر شاکی بخواهد به هر دلیلی از شکایت خود بگذرد باید رضایت خود را اعلام کند و خانواده متهم نباید به حرف شاکی تکیه کنند به دلیل اینکه حرف شاکی هیچ گونه سندیت ندارد و باید خانواده متهم از خانواده شاکی رضایت نامه کتبی و شفاهی تهیه کنند.

با توجه به این موضوع اگر شما می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان یک رضایت نامه برای خانواده شاکی تنظیم کرد می‌توانید به رضایت نامه دستی مراجعه کنید و با قوانین تنظیم یک رضایت نامه آشنا شوید.

شروع رسیدگی در دعاوی حقوقی، به موجب ماده 48 قانون آیین دادرسی مدنی، مستلزم تقدیم دادخواست است. دادخواست، یک فرم چاپی مخصوص است که افراد با تکمیل موارد موجود در آن، اقامه دعوا می‌کنند. ماده 51 قانون آیین دادرسی مدنی، شرایط شکلی خاصی مانند قید آدرس اقامتگاه خوانده و خواهان را برای تکمیل دادخواست، تعیین کرده است.

حال دادخواست چیست؟

حال دادخواست چیست؟

براساس ماده 48 قانون آیین دادرسی مدنی، شروع رسیدگی در دادگاه مستلزم تقدیم دادخواست است. دادخواست، به دفتر دادگاه صالح ارسال می‌شود. به موجب ماده 2 قانون آیین دادرسی مدنی، هیچ دادگاهی نمی‌تواند به دعوایی رسیدگی کند، مگر اینکه شخص یا اشخاص ذی نفع، وکیل، قائم مقام یا نماینده قانونی آنان، رسیدگی به دعوا را برابر قانون درخواست نموده باشند.

حال باید توجه داشته باشید که تنظیم و نگارش دادخواست دارای نکات مهمی است که باید آنها را رعایت کنید. زیرا عدم رعایت الزامات تنظیم دادخواست، سبب می‌شود که قرار رد دادخواست صادر شده و به دعوای مورد نظر رسیدگی نشود. خواهان یا وکیل او می توانند فرم دادخواست را پر کنند و از این جهت، منع قانونی وجود ندارد.

اگر شما به دنبال تنظیم دادخواست هستید و هیچ اطلاعاتی درباره آن ندارید می‌توانید به اینجا مراجعه کنید و نمونه دادخواست خود را انتخاب کنید و با نحوه تنظیم و نگارش آن آشنا شوید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا