آراد برندینگ

ثروتی عظیم نهفته شده در دل معادن سنگ

ثروتی عظیم نهفته شده در دل معادن سنگ

وقتی از من می پرسند دلیل ثروتمند شدنت چیست و من می گویم دولومیت، دیگران فکر می کنند که دولومیت چیزی مانند طلا است که توانسته مرا تروتمند کند اما درواقع دولویت یک نوع کانی است که در طی فرایندی به موادی قابل استفاده و پر اهمیت در صنعت تبدیل می شود این همان چزی است که توانست مرا ثروتمند سازد در ادامه انواع آن را به شما معرفی می کنم.

دولومیت کلسینه

دولومیت کلسینه عمدتا نتیجه ی یک پدیده ی رسوبی می باشند و با خود حامل تاریخچه ای طولانی می باشند. با توجه به این مسئله باید بگوییم که محل مناسب برای تولید این سنگ دریا می باشد ولی با توجه به اینکه تشکیل اولیه ی این سنگ با یک گل مخصوص در عمق اقیانوس می باشد بعید به نظر می رسد. در واقع طبق یکسری از اتفاقات طبیعی منجر به تولید این نمونه ی با ارزش می شوند. به عنوان مثال در نواحی ساحلی کم عمق مانند خلیج فارس در جایی که آب دریا به گلهای آهگی نفوذ می کنند، محل مناسبی برای تشکیل این نوع از سنگها فراهم می شود.

ثروتی عظیم نهفته شده در دل معادن سنگ

دولومیت زینتره

تقریباً تمام عناصر طبیعی به صورت حداقل و به میران کمی در دولومیت زینتره خام سیاه موجود هستند که می توان به استرانسیم، روبیدیم، بور و اورانیوم اشاره نمود، همچنین معادن دولومیت در شهرضا استان اصفهان هرساله میزان استخراج بالایی دارند که برای تامین نیاز بازار داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است بدانید دولومیت با اسید هیدروکلریک رقیق به آرامی واکنش نشان می دهد و به طور کلی، به نظر می رسد که در برخی موارد تنها پس از پودر شدن سنگ یا گرم شدن اسید یا هر دو، این کار را انجام می شود. این تفاوت در ویژگی جوشان به عنوان آزمایشی است که معمولاً برای تشخیص دولومیت از کلسیت استفاده می شود.

ثروتی عظیم نهفته شده در دل معادن سنگ

دولومیت سازند

با توجه به آنالیزی که بر روی عنصرهای دولومیت سازند شهبازان و دولومیکرایتها انجام شد مشخص گردید که در نواحی دیاژنزی با بالا رفتن فرآیند دیاژنزی درداخل دولومیکرایتها مقادیر آهن و منیزیوم افزایش می یابد و مقادیر کسلیم و سدیم دچار کاهش می شود امروزه با کاربرد گسترده ی دولومیتها در انواع صنایع مختلف، این محصول پیوسته مورد توجه می باشد.

اغلب کارخانجات در صدد تولید انبوه این محصول می باشند دولومیتها دارای انواع مختلفی می باشند و دولومیتهای اولیه تقریبا بعد از ته نشست و پیش از حالت سیمانی شدن انواع رسوبات تشکیل می شوند.

تولید دولومیتها در داخل محیط دریایی نسبت به گذشته بسیار کم می باشد با این که میزان نمکهای حاوی منیزیوم در داخل آبهای دریایی تقریبا سه برابر بیشتر از نمکهای حاوی کلسیم می باشد اما همچنان از میزان اشباع شدن خود تا حد زیادی به دور می باشند و تنها بر اثر تبخیر فراوان این گونه نمکها به مرز اشباع می رسند.

ثروتی عظیم نهفته شده در دل معادن سنگ

.

.

.

.

.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا