آراد برندینگ

با حوزه آجر مالک رویا هایم شدم

با حوزه آجر مالک رویا هایم شدم

من درحال حاضر در خریدو فروش آجر مشغول هستم این سبک و کار بسیار سبک است و من به راحتی توانستم به با این حوزه به در آمد دلخواه برسم. اکنون میخواهم چند نمونه را باهم مورد بررسی قرار دهیم.

آجر نسوز صخره ای

استفاده کردن از آجرنسوز صخره ای کاملاً نسوز و با کیفیت در میان مهندسین ساختمانی و پروژه‌های مختلف افزایش چشمگیری داشته و آنها به صورت های عمده مورد استفاده قرار می گیرند.

چون مزیت های زیادی به همراه دارند و اگر بخواهیم فواید آجرهای صخره‌ای نسوز را توضیح دهیم باید گفت که آنها در فصل های سرما در برابر بسیاری از عوامل و شرایط طبیعی و نامساعد آب و هوایی مقاومت خوبی را از خود نشان داده و حتی حرارت را در خود ذخیره کرده و باعث گرم تر نگه داشتن آپارتمان شما می شوند.

می‌توانید برای انتقال دادن بسیاری از حرارت ها و گرما های بیرون از خانه به داخل خانه از آجرهای صخره ای استفاده کنید آنها مقاومت و استحکام بسیار خوبی به همراه دارند آجرهای تزئینی آلی و دکوراتیو صخره ای محسوب می‌شود که برای اکثر نماهای خارجی در طراحی های بسیاری از ساختمان ها از آنها استفاده شده و حتی در رنگ بندی های مختلف آماده شده‌اند که می‌توانید برای منطقه های مختلف از آنها بهره ببرید و بهترین آنها را انتخاب کنید.

با حوزه آجر مالک رویا هایم شدم

آجر نسوز قزاقی

آجر نسوزقزاقی در کارخانه به وسیله دستگاه های مخصوصی پرس و فشرده می شوند که همین امر موجب می شود آجر های نسوز نسبت به آجر های قزاقی که با دست انسان تولید می شود و به خوبی فشرده نمی شود سخت تر و مقاوم تر باشند و دیر تر از ان ها لب پر و خراب شوند. همچنین جذب آب در هر یک از آنها متفاوت است.

جذب آب در آجر قزاقی ده درصد و در آجر نسوز پنج درصد است بدین ترتیب مقاومت آجر نسوز در برابر سرما و یخ زدگی نیز نسبت به آجر قزاقی بسیار بیشتر است پس از آجر قزاقی در قسمت هایی که رطوبت زیاد است استفاده نمی شود چرا که در مدت زمان کوتاهی فرسوده می‌شود.

البته تنها این موارد نیست که موجب تفاوت آن ها با یکدیگر شده بلکه باید بدانیم عنصر رنگ نیز در تفاوت میان این دو نوع آجر نقش بسیار زیادی دارد و آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

آجر نسوز در رنگ های مختلف و زیبایی مانند:قرمز،مشکی،سفید،قهوه ای،زرشکی و…تولید می شود اما آجر قزاقی نسبت به آجر نسوز رنگ های کم تری دارد و به طور معمول به چهار رنگ(کرمی یا نخودی،قرمز،گلبهی رنگ یا پوست پیازی که به ان رنگ حنایی آتشی نیز می گویند و یا و ابلق) تقسیم می شوند که انتخاب رنگ آنها نیز امری سلیقه ای می باشد

با حوزه آجر مالک رویا هایم شدم

آجر نسوز فرانسوی

آجر نسوز فرانسوی یکی از مقاوم ترین نمونه های این محصول می باشد که در درجه حرارت ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد تولید می شود، به همین علت این محصول در برابر درجه حرارت های بسیار بالا و آتش مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

آجر نامبرده که در ابتدای تولید به رنگ سفید می باشد، برای آن که با رنگ های مختلف و متفاوت و عمدتاً برای نمای داخلی تولید شود، قبل از آنکه در کوره های حرارتی قرار گیرندژ با رنگ‌ های مختلفی ترکیب می شوند و به رنگ هایی مانند قرمزژ قهوه ایط نارنجی و رنگ های متنوع دیگر درمی آیند.

آجر نسوز فرانسوی جزو آجرهای دیرگداز می باشد، زیرا همانطور که گفته شد در فرآیند تولید آن از درجه حرارت بالا استفاده شده است، به همین علت این محصول جزو نمونه های بسیار مرغوب و باکیفیت به شمار می رود.

از مهمترین ویژگی هایی که آجر دیرگداز فرانسوی دارا می باشد می توان به اختصار موارد زیر را نام برد.

•همانطور که بارها در این مقاله اشاره شد، مقاومت حرارتی بالای این محصول یکی از مهمترین ویژگی‌ های آن می باشد، به نحوی که برای استفاده در نمای داخلی مانند دیوارهای شاخص، طراحی شومینه، فضای آشپزخانه و غیره بسیار مناسب می باشد.

با حوزه آجر مالک رویا هایم شدم

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا