رپورتاژ آگهی

دعای رزق و روزی قوی و ادای قرض سریع

چگونه رزق و روزی مان را افزایش دهیم؟ برای پولدار شدن چه دعایی بخوانیم؟ چگونه برکت را وارد خانه کنیم؟ جهت برکت مغازه، گشایش رزق و روزی، وسعت رزق، غنی شدن و…چه دعا وآیاتی اثربخش است؟ این ها سوالاتی است که بسیاری از ما در جستجوی پاسخ آن هستیم، برای ثروتمند شدن نه تنها لازم است تغییراتی بزرگ را در سبک زندگی و افکار خود ایجاد کنیم، بلکه باید برای رسیدن به این هدف از خداوند نیز کمک بگیریم و دعا کنیم چرا که روزی دهنده و قادر مطلق کسی جز معبود یکتا نیست.

دعای رزق و روزی مغازه

دعای رزق و روزی از پیامبر(ص)

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده است که برای طلب رزق و روزی این دعای شریف را بخوانید.

یا رازِقَ الْمُقِلّینَ وَ یا راحِمَ الْمَساکینَ وَ یا وَلِیَّ الْمُؤْمِنینَ وَ یا ذَا الْقُوَّهِ الْمَتینَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَارْزُقْنی وَ عافِنی وَ اکْفِنی ما اَهَمَّنی

ای روزی دهنده نیازمندان، و ای رحم کننده بر مسکینان، و ای سرپرست مؤمنان، و ای صاحب نیروی استوار، بر محمّد و اهل بیتش درود فرست، روزی ام ده، و سلامتی کاملم بخش، و مرا از آنچه به اندیشه ام برده کفایت کن.(اصول کافی، جلد دوم، صفحه 552)

 

 

دعایی خاص جهت برکت مغازه و خانه

از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند برای طلب رزق زیاد بگویید:

یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَسْأَلُکَ بِحَقِ‏ مَنْ‏ حَقُّهُ‏ عَلَیْکَ‏ عَظِیمٌ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَرْزُقَنِی الْعَمَلَ بِمَا عَلَّمْتَنِی مِنْ مَعْرِفَهِ حَقِّکَ وَ أَنْ تَبْسُطَ عَلَیَّ مَا حَظَرْتَ مِنْ رِزْقِکَ‏

ای خدا! ای خدا! ای خدا! سؤال می‏کنم تو را به حقّ کسی که حقّش بر تو بزرگ است، که صلوات فرستی بر محمد و آل محمد، و آنکه روزی کنی مرا، عمل کردن به آن‏چه تعلیم داده‏ای به من از شناختن حقّ تو، و آنکه بگشایی بر من، آن‏چه را که منع کرده‏ای از روزی خود.(عده الداعی ص 276 و 277)

 

دعای رزق و روزی مغازه

دعای زیر برای توسعه رزق و روزی و ادای قرض نقل شده است:

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل فرمودند:قسم به آن خدایی را که من را مبعوث فرموده هرکسی این دعا را همراه خود داشته باشد یا در دکان و یا در منزل خود گذارد فقر او به ثروت و وسعتِ رزق و روزی مبدل شود. (ان شاء الله)

«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رَزقاً

حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه « یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»

ای خدا ای پروردگار ای زنده ای پاینده ای دارای شکوه و بزرگواری از تو میخواهم به نام تو که بسیار بزرگ و بزرگترین است اینکه روزی کنی مرا، رزقی حلال و پاک، برحمت گسترده ات ای مهربان ترین مهربانان. (کتاب داروخانه معنوی. رضا جاهد)

دعا جهت توسعه رزق از امام جواد (علیه السلام)
مرحوم محدّث قمی در منتهی الآمال می نویسد:

علما روزها را دوازده ساعت بخش کرده اند و هر ساعتی را به امامی نسبت داده اند و ساعت نهم روزها متعلق به حضرت جواد علیه السلام است… و تـوسـل بـه آن حـضرت در این ساعت برای وسعت رزق نافع است، و شایسته است که در توسل به آن حضرت این دعا را بخواند:

اَللّهـُمَّ اِنـّی اَسـْئَلُکَ بـِحـَقِّ وَلِیِّکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی علیه السلام اِلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فـَضـْلِکَ، وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ وُسْعِکَ، وَ وَسَّعْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ رِزْقِکَ، وَ اَغْنَیْتَنی عَمَّنْ سـِواکَ، وَ جـَعـَلْتَ حـاجـَتـی اِلَیـْکَ وَ قَضاها عَلَیْکَ، اِنَّک لِما تَشاَّءُ قَدیرٌ.

بعضی گفته اند این دعا بعد از هر نماز به جهت اداء دین مجرب است.(منتهی الآمال، ج2،باب11،فصل2،ص372-373)

4/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا