رپورتاژ آگهی

لک صورت نشانه چیست ؟ راه حل های جدید برای درمان لک صورت

لک صورت نشانه چیست ؟ راه حل های جدید برای درمان لک صورت

از بین بردن لک صورت

درمان فوری لک صورت با روش های خانگی و محصولات درمانی مراقبتی

سلام من شعبانی پور هستم و این بار قراره برای شما یک مقاله آموزشی در ضمینه درمان انواع لک های صورت ارائه کنیم خوشحال میشم مارا همراهی کنید.

لکه، تغییر رنگ یا نقصی که بر روی پوست ظاهر می‌شود، نوعی لکه‌ پوستی است. لکه‌های پوستی نوعی عارضه ناراحت کننده هستند، به خصوص اگر بر روی صورت ایجاد شوند. بر خلاف احساسی که این عارضه‌ در شما به وجود می‌آورد، بیشتر انواع آن خوش‌خیم بوده و هیچ خطری برای سلامتی ندارند.
لکه های پوستی معمولا در بخش های خاصی از بدن و در اثر تفاوت در میزان ملانین سلول‌ها به وجود می آیند. ملانین ماده ای است که رنگ پوست را ایجاد می‌کند و وظیفه حفاظت از پوست را بر عهده دارد. در بخش هایی از پوست که تولید ملانین بالا است، رنگ پوست نیز تیره‌تر می شود.

لکه پوستی چیست؟

لکه پوستی به هر نوع تیرگی روی پوست گفته می‌شود که رنگ متفاوتی نسبت رنگ اصلی پوست را دارد. بیشتر لکه‌های پوستی قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای متوسط و قهوه‌ای تیره هستند. لکه‌های پوستی می‌توانند ناشی از نور آفتاب، آکنه، ژنتیک، تغییرات هورمونی و یا مادرزادی باشند. بیشتر این لکه‌ها خود به خود برطرف می‌شوند. اما بعضی از لکه‌های پوستی مقاومت زیادی داشته و حتی ممکن است تا آخر عمر ماندگار باشند.

انواع دلایل ایجاد لک:
۱-ژنتیک

آکنه در بعضی افراد ریشه ژنتیکی دارد. همچنین بر طبق تحقیقات انجام گرفته شده، بعضی از بیماری‌های وراثتی می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های پوستی شود.

۲-ویروس‌ها

برخی از لکه‌های پوستی توسط ویروس‌هایی مانند HSV 1 یا آبله مرغان ایجاد می‌شود.

3-عفونت‌ها
بعضی از عفونت‌ها ممکن است باعث ایجاد لک شوند مانند آکنه قارچی یا عفونت در فولیکول مو که باعث ایجاد جوش چرکی و در نهایت لک شوند.

۴-رژیم غذایی
آلرژی‌های غذایی و مصرف بعضی از غذاها مانند رژیم‌های غذایی حاوی قند و کربوهیدراتها می‌توانند لک ایجاد کنند.

۵- قرارگیری در معرض نور خورشید
قرار گیری در معرض نور آفتاب بدون ضدآفتاب حاوی مقدار مناسبی ازspf یا استفاده ناکافی از ضدآفتاب می‌تواند منجر به لک پوستی یا حتی سرطان پوست شوند.

۶-منافذ مسدود شده
چربیهای اضافی وقتی یا آلودگی‌ها، باکتری و سلول‌های مرده ترکیب شوند منافذ پوست را می‌بندد و ایجاد لک پوستی می‌کند.
برای جلوگیری از ایجاد لک در این مورد بهتر است از شوینده مناسب پوست استفاده کنید و از روتین شستشوی ۳مرحله‌ای ( شامل میسلار، شوینده و تونر) استفاده کنید.
از دیگر عواملی که می‌تواند باعث مسدود شدن منفذ پوستی شود میتوان به این عوامل اشاره کرد:
• تغییرات هورمونی

۷-برخی از داروها باعث ایجاد آکنه می‌شوند. این داروها عبارتند از:

• کورتیکواستروئیدها

• استروئیدهای آندروژنی

• لیتیوم

۸-استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و استفاده از لوازم آرایشی فاقد استاندارد لازم و مهمتر از آن عدم شستشو کامل محصولات آرایشی

۹-زخم و جراحت
در هنگام زخم و جراحت از پانسمان درست و بانداژ اصولی مطمئن شوید و بعد از بسته شدن زخم از ترمیم کننده‌ها استفاده کنید

۱۰- عارضه ملاسما
که به صورت لک‌های تیره و نامنظم و در نتیجه تولید نامناسب ملانین پوستی ایجاد می‌شود که بیشتر در بانوان ۳۰تا ۴۰ ساله رویت میشود و با تغییرات سطح هورمونی در بارداری و یا قرصهای ضدبارداری و مشکلات هورمونی و یا قرصهای هورمونی بیشتر می‌شود.
نامنظمی دوران قاعدگی و سندروم تخمدان پلی‌کیستیک نیز از عواملی است که این اک‌ها را تشدید می‌کند.

۱۱- کک و مک
داشتن کک و مک از کودکی به معنای تیره شدن پوست در معرض آفتاب و گرما و محو شدن در زمستان است. کک و مک به خودی خود دلیلی برای نگرانی نیست.

۱۲- لکهای کبدی
این لک‌ها به صورت لکهای نامنظم و بزرگتر از کک و مک دیده می‌شود. برای درمان این لک‌ها بهتر است ابتدا مشکلات کبدی را درمان کنید.

۱۳- لکهای که به دلیل سوختگی ایجاد میشود:
به محض ایجاد هر نوع سوختگی در ابتدا به پزشک مراجعه کنید و درمان کامل آن را دنبال کنید و در انتها بنا به میزان جای سوختگی بنا به نطر پزشک یا متخصص مشاور پوست و مو از انواع ترمیم کننده و یا حتی ضدلکها می‌توان استفاده کرد.
ولی حواستان باشد که هیچگاه خودسر از محصولات درمانی لک بعد از سوختگی استفاده نکنید در ابتدا کاملا سوختگی را درمان کنید و بعد به درمان جای سوختگی بپردازید.

۱۴- لکهای ناشی از دستکاری جوش:
در صورت ایجاد هر نوع جوشی در ابتدا از درمان کامل جوش مطمئن شوید. تاوقتی جوش فعال دارید هیچگاه به درمان لک ناشی از جوش‌های قبلی نپردازید. در هنگام بروز جوش از کرم‌های کنترل جوش تراست استفاده کنید. این کرم‌ها اغلب همزمان با درمان جوش جای جوش را هم به طور کامل از بین می‌برد.

کرم کنترل جوش تراست

ودر شرایط اورژانسی از کینت  آنتی آکنه فوری تراست که در مدت زمان ۲۴ تا نهایت ۷۲ ساعت جوش را از بین می‌برد استفاده کنید.

کیت آنتی آکنه فروی تراست

 

و در پایان یادآوری می‌کنیم که لیاتیم با تولید برند محصولات تراست کمک شایانی در حل معضل لک کرده است و مشاورین تراست با افتخار آماده کمک به زیباتر کردن پوست شما، هستند. برای درمان لک پوست خود با مشاورین ما از طریق پشتیبانی آنلاین سایت تراست ارتباط برقرار کنید, یا شماره خود را در قسمت پشتیبانی  آنلاین است با کلمه لک ارسال کنید تا مشاورین متخصص ما با شما تماس بگیرند.

4/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا