رپورتاژ آگهی

سیستم آموزشی استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا

چارچوب نظام آموزشی استرالیا به  Australian Qualification Framework  یا همان AQF  مشهور است.  AQF نظام آموزشی جامع و فراگیری است که حاوی ۱۷ دوره تحصیلی است که در سه سطح (مدارس، فنی و حرفه‌ای و تحصیلات تکمیلی) ارزیابی می‌شوند.

 نظام جامع آموزشی استرالیا همه‌ی معیارهای بخش آموزش استرالیا را در یک چارچوب، سیاست‌گذاری می‌کند.  AQF اولین بار در سال ۱۹۹۵ معرفی شد.

مبنای معرفی این  نظامِ ارزیابی، مهیاکردن یک چارچوبی ملی و فراگیر برای بررسی مدارک تحصیلی در استرالیا بعد از دوران تحصیل اجباری ( پانزده‌سالگی یا سال دهم) است.

آنچه نظام آموزشی استرالیا را از سیستم‌های آموزشی بیشتر کشورهای دیگر جدا می‌کند، چارچوب نظام جامع آموزشی استرالیا یا همان چارچوب صلاحیت استرالیا (AQF) است.

سیستم آموزشی استرالیا

استرالیا به بزرگ‌ترین جزیره جهان و کوچک‌ترین قاره دنیا مشهور است. وسعت استرالیا باعث تنوع جغرافیایی و آب‌وهوای آن شده است. تحصیل در استرالیا امروزه یکی از اهداف افراد آرزومند به ادامه تحصیل در خارج از کشور است.

علاقه‌مندان به تحصیل در هر کشوری پیش از هر اقدامی بهتر است در خصوص سیستم آموزشی آن کشور اطلاعات داشته باشند. باید خاطرنشان کنم که گرچه سیستم آموزشی استرالیا آسان است اما کیفیت آن بسیاراست. سیستم آموزشی و تحصیلی استرالیا به خاطر برخورداری از استانداردهای جهانی، بسیار شناخته‌شده است.

سیستم آموزشی استرالیا همان‌طور که در بالا اشاره کردیم توسط یک برنامه منحصربه‌فرد شناخته‌شده به‌عنوان چارچوب صلاحیت استرالیا (AQF) کنترل می‌شود. این سیستم عمدتاً برگرفته از سیستم آموزش‌وپرورش بریتانیا است، اما خیلی دقیق تراز آن.

در این سیستم، آموزش عالی بر طبق میزان تحصیلاتی که دانشجویان برای دوره تحصیلی خود احتیاج دارند، به سطوح گوناگونی تقسیم می‌شود.

مقاطع تحصیلی در سیستم آموزشی استرالیا

نظام جامع آموزشی استرالیا حاوی ۱۰ سطح  گوناگونی است. در این ۱۰ سطح، ۱۳ نوع مدرک تحصیلی مشخص وجود دارد. وجود مقاطع تحصیلی مجزا و مشخص به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا بتوانند به‌راحتی تحصیلات خودشان را در کشور مبدأ با مقاطع تحصیلی در کشور استرالیا مقایسه کنند.

مقاطع تحصیلی در سیستم آموزشی استرالیا به فهرست زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • سال ده و یازده دبیرستان
  • پیش‌دانشگاهی
  • کاردانی
  • کارشناسی
  • دوره‌های پیش ارشد
  • کارشناسی ارش
  • دکترای
  •  PhD تحصیل عکاسی

تحصیل عکاسی در نیوزلند

تحصیل عکاسی در نیوزلند

گرایش‌های رشته عکاسی

خوشبختانه گرایش‌های رشته‌ی عکاسی در کانادا گوناگون هستند. یک دانشجو می‌تواند به‌آسانی، زمینه‌ی موردعلاقه‌ی خود را برگزیده شروع به تحصیل کند.

عکاسی منظره

در این‌طور عکس‌ها، باید به محیط‌های باز و زیبا رفت. در اصل شکل‌دهی به سوژه به‌هیچ‌وجه دست عکاس نیست، بلکه باید در موقعیت عکس حاضر شود.

تحصیل عکاسی در نیوزلند

عکاسی خیابانی

عکاسی از سوژه‌های خیابانی تقریباً یک سبکی از عکاسی است که در آن عکاس تلاش می‌کند بخش‌های از زندگی شهری را به تصویر بکشد.

عکاسی پرتره

عکاسی پرتره یکی از بهترین سبک‌های عکاسی از مردم  است. این سبک عکاسی، درهرصورت، عکاسی از افراد خانواده تا عکس‌های هنری و تبلیغاتی را حاوی می‌شود.

عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو یا عکاسی نمای نزدیک، یکی دیگر از ژانرهای عکاسی است. در این سبک عکاسی، از موجودات کوچک و سوژه‌هایی عکس گرفته می‌شود که ما به‌طورمعمول، اکثراً به آن‌ها توجهی نمی‌کنیم. در این سبک، اکثراً از حشرات، گل‌ها، قطره‌های آب و بافت‌های سطوح مختلف پارچه، کاغذ و چوب، از نمای خیلی نزدیک عکس گرفته می‌شود.

عکاسی مد

عکاسی مد به‌نوعی هم‌خانواده عکاسی پرتره است؛ اما بدون شک تفاوت‌هایی هم میان این دو نوع ژانر وجود دارد. در عکاسی مد، یک عکاس باید علاوه بر حوزه عکاسی در مورد مد روز دنیا هم اطلاعات جامع داشته باشد. وجود امکانات خوب نورپردازی و تجهیزات پیشرفته،‌ ضروری است.

عکاسی از اشیاءِ بی‌جان

یکی دیگر از سبک‌های عکاسی، عکاسی از اشیاءِ بی‌جان است. این سبک عکاسی نیز در استودیو انجام می‌شود. هدف آن زیباتر جلوه کردن هرچه بیشتر محصولی است که از آن عکاسی می‌کنیم.

عکاسی مستند

عکس‌های مستند حاوی اطلاعات و اخبار خاصی هستند. بعضی‌اوقات عکس‌های مستند، پا فراتر از مرزهای هنر گذاشته و باعث واکنش‌های احساسی در مخاطبانشان می‌شوند.

عکاسی خبرنگاری

این رشته عکاسی را فوتوژورنالیسم می‌نامند. نوعی ژانر عکاسی است که از ترکیب هنر عکاسی با روزنامه‌نگاری بوجود آمده است. در این رشته، عکاس یاد می‌گیرد که بجای نوشتن، با گرفتن یک عکس حرف بزند و  پیامش را به مخاطبان منتقل کند. در این سبک، می‌توان هم‌زمان محتوا و هنر را در اختیار مخاطب قرارداد.

تحصیل هنر در نیوزلند

تحصیل هنر در نیوزلند

مزایای تحصیل هنر در نیوزلند

این‌که چرا برای تحصیل هنر، نیوزلند توصیه می‌شود، سؤال اولیه هر شخصی در این عرصه است. در این بخش به‌طور مختصر بعضی از مزایای تحصیل هنر در نیوزلند را شناسایی می‌کنیم. در ابتدا باید گفت که با تحصیل هنر در نیوزلند، فرصت تحصیل وزندگی در کشوری باکیفیت بالای زندگی خواهید کرد. شهرهایی مثل اوکلند یا ولینگتون، جز امن‌ترین شهرهای جهان برای زندگی هستند.

مزیت دیگر، وجود دانشگاه‌های معتبر در کشور نیوزلند است. بعضی از دانشگاه‌های نیوزلند در سطح جهانی شناخته شده هستند و جز بهترین دانشگاه‌های دنیا شمرده می‌شوند. داشتن مدرک دانشگاهی از این دانشگاه‌ها، فرصت کار وزندگی در کشورهای پیشرفته را به شما می‌دهد.

دیگر نکته مثبت تحصیل هنر در دانشگاه‌های نیوزلند، عرضه ی طیف وسیعی از دوره‌ها در عرصه ی هنرهای زیبا، تاریخ هنر، طراحی، معماری، هنرهای تجسمی و غیره توسط دانشگاه‌های نیوزلند است. با تحصیل در این دوره‌ها، فرصت‌های شغلی بسیاری در عرصه ی های گوناگون برای شما ایجاد خواهد شد.

مزیت اصلی تحصیل در نیوزلند، امکان گرفتن اقامت پس از تحصیل در نیوزلند است. پس از فارغ‌التحصیلی، با پیداکردن شغل، می‌توانید ویزای کار پس از تحصیل دریافت کنید و پس‌ازآن می‌توان اقامت دریافت کرد.

شرایط تحصیل رشته هنر در نیوزلند

برای ورود به هر رشته‌ای، به یک سری الزامات و شرایط احتیاج است. البته شرایط تحصیل هر رشته با رشته‌ای دیگر گوناگون است. برای ورود به رشته هنر در دانشگاه‌های نیوزلند به شرایط خاص و سختی احتیاج نیست. البته شرایط ورود به این رشته و رشته‌های مرتبط با آن، در هر دانشگاه گوناگون است.

برای ورود به دوره لیسانس هنر یا لیسانس طراحی یا لیسانس هنرهای زیبا در دانشگاه اوکلند، به دیپلم با نمرات خوب و آیلتس 6 احتیاج است. البته بر طبق کشوری که دیپلم خود را در آن گرفته‌اید، ممکن است به شرایط دیگری نیز احتیاج باشد. به‌طور مثال کسانی که دیپلم خود را از ایران گرفته است، باید پیش از شروع دوره، بر طبق شرایط خود یکی از دوره‌های پایه دانشگاه اوکلند (Foundation programmes) را بگذارند. این دوره‌ها اکثراً یک سال طول می‌کشند.

نکته: البته اگر شخص به مدت یک سال، یک دوره دانشگاهی را قبلاً گذرانده باشد، نیازی به دوره پایه نمی‌باشد.

کلام پایانی تحصیل هنر در نیوزلند

در این محتوا تلاش شد که نمای کلی و جامعی در مورد تحصیل رشته هنر در نیوزلند به شما عرضه شود. با دانشگاه‌های معتبر ارائه‌دهنده این رشته آشنا شده و شرایط تحصیل این رشته و رشته‌های مشابه آن را بررسی کردیم. کشور نیوزلند با داشتن فرصت‌های شغلی مناسب و اقتصاد خوب و روبه‌رشد، می‌تواند مقصد خیلی از مهاجران باشد.

اگر شما نیز به فکر مهاجرت به این کشور یا تحصیل در این کشور هستید، با پر کردن فرم ارزیابی رایگان که در سایت قرار دارد، کارشناسان متخصص اسمارت اپلای با شما تماس گرفته و پاسخ‌گوی سؤالات شما هستند. ما درراه کسب پذیرش و مهاجرت به نیوزلند همراه شما خواهیم بود.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا