رپورتاژ آگهی

از تاریخچه تا طرز تهیه سس مایونز خوشمزه و خانگی

از تاریخچه تا طرز تهیه سس مایونز خوشمزه و خانگی

سس مایونز یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین انواع سس در دنیا هست. سس مایونز علاوه بر این که روی انواع سالاد ها و ساندویچ ها می شه ریخت و از خوردنش لذت برد طرز تهیه خیلی آسون و سریع دارد.

سس مایونز

تاریخچه سس مایونز

قدمت سس مایونز بر  می گردد به سال 1756 در فرانسه هرچند که بعضی از افراد اعتفاد دارند که این سس خاستگاه اسپانیایی دارد. در تحقیقاتی که انجام دادم به نظر می رسد که سس مایونز به شهر بایون فرانسه بر می گردد. بایون در جنوب فرانسه قرار دارد و در محل بر خورد دو رود نیو و آدور واقع شده است. افراد دیگری نیز اعتقاد دارند که سس مایونز متعلق به مائون اسپانیاست.

اگر این داستان را قبول کنیم که یک آشپز فرانسوی اولین بار این سس را درست کرده حال پای رومی ها وسط می آید و خیلی از افراد این سس را شبیه سس رومی های باستان می دانند.

تاریخچه سس مایونز خیلی شفاف نیست، کسی نمی دونه اولین بار در دنیا چه کسی این سس خوشمزه را اختراع کرده است در ادامه سعی می کنیم که به برسی استفاده سس مایونز در کشور های گناگون بپردازیم.

برسی استفاده سس مایونز در کشور های مختلف

سس مایونز به عنوان یکی از اصلی ترین چاشنی های غذایی در دنیا به حساب می رود. از سالاد الویه بگیر تا سس تارتار بدون سس مایونز دیگر غذا های جذابی نیستند.

شاید این نکته برایتان جالب باشد که در روسیه سس مایونز حتی از سس قرمز فروش بیشتری دارد و مردم ترجیح می دهند که به جای سس کچاب از سس سفید استفاده کنند. آمریکا به عنوان یکی از کشور هایی که مردم عاشق فست فود هستند بیش از 1 میلیارد دلار در سال این محصول به فروش می رود. کشور ژاپن با بومی کردن ترکیبات سس مایونز در تعدادی از غذا های بومی استفاده می کنند.

مواد لازم برای تهیه سس مایونز خانگی

شما نیاز به: روغن مایع، تخم مرغ، شکر، نمک، آبلیمو، سرکه، فلفل سیاه و سس خردل نیاز دارید.

فواید سحرآمیز سس مایونز

سس مایونز دارای: ویتامین گروه B، ویتامین F، ویتامین E، ویتامین D همچنین آهن، کلسیم و منیزیم است. در ادامه سعی می کنیم که مهم ترین خواص این سس سحر آمیز را باهم مرور کنیم.

  • سس مایونز به حفظ نرمی پوست بسیار کمک می کنه پس می توانید این سس را روی پوست صورت قرار بدید پوستی سالم داشته باشید.
  • سس مایونز به سلامت قلب شما کمک می کند. همانطور که گفتیم این سس دارای ویتامین E هست و به عملکرد قلب کمک می کند.
  • سس مایونز به پوست کمک می کنه. اگه پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده باشه می توانید با سس مایونز به درمانش کمک کنید.
  • سس مایونز همچنین می تواند به سلامتی مو کمک ویژه بکند.

سس

طرز تهیه سس مایونز

خوب برای درست کردن یک سس مایونز خانگی خوشمزه آماده هستید؟ برای شروع سفیده تخم مرغ را از زرده جدا می کنیم برای تهیه این سس خوشمزه نیازی به زرده تخم مرغ نیست  سپس با همزن حدود 3 تا 4 دقیقه سفیده تخم مرغ را هم می زنیم تا یک دست شود. به مرور فلفل، نمک، آبلیمو و سرکه را به مواد اضافه می کنیم و به همزدن ادامه می دهیم. خوب در این مرحله نیاز به روغن داریم نصف پیمانه اندازگیری روغن را به مرور به مواد اضافه می کنیم و به همزدن ادامه می دهیم. خوب تبریک می گم سس مایونز خوشمزه را در خانه درست کردید حالا کافیه که به مواد یک ساعت فرصت بدهید و سپس درون یک ظرف بریزید و در یخچال از این سس با ارزش نگهداری کنید.سعی کردیم به صورت خلاصه طرز تهیه سس مایونز را به شما آموزش دهیم اگر دوست دارید که به صورت گام به گام این سس را درست کنید می توانید به لینک رو به رو مراجعه کنید: https://cutt.ly/eUGIvBG

نکاتی که برای خوشمزه تر شدن سس مایونز باید بدانید

  • اگر دوست دارید که سس مایونز تایم بیشتری نگهداری کنید می توانید به سس تان سس خردل اضافه کنید.
  • برای این که سس خوشمزه ای داشته باشید بهتر است قبل از استفاده دو تا سه روز سس را در یخچال نگهداری کنید.
  • توجه داشته باشید با توجه به این که سس خانگی هست و مواد نگهدارنده درون این سس استفاده نشده بیشتر از یک هفته نمی شه این سس را در یخچال نگهداری کرد پس بهتر است مقدار کمی درست کنید.

در نهایت ممنونم که تا اینجا با من همراه بودید سعی کردیم به صورت کامل تاریخچه سس مایونز را در دنیا بررسی کنیم و سپس به برسی سس مایونز در دنیا پرداختیم و باهم یک سس مایونز خانگی خوشمزه درست کردیم و در نهایت تمامی نکاتی که برای درست کردن این سس نیاز داشتید را باهم برسی کردیم.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا