رپورتاژ آگهی

بررسی بهترین روش ها برای ترمیم پرده بکارت

بررسی بهترین روش ها برای ترمیم پرده بکارت

زنان به دلایل مختلف شخصی و فرهنگی به دنبال ترمیم پرده بکارت هستند. بیماران ممکن است به دلیل خشونت جنسی، مداخلات پزشکی یا سایر آسیب های غیر ارادی به دنبال ترمیم پرده بکارت باشند. برخی دیگر دوست دارند که برای بار دوم از دست دادن پرده بکارت را تجربه کنند.

در این میان به دلیل حساسیت های قومی و مذهبی که در برخی فرهنگ ها وجود دارد و داشتن پرده بکارت به عنوان “ارزش پاکدامنی” شخص در نظر گرفته می شود و این اعتقاد که فرد باید در طی برقراری اولین رابطه زناشویی بکارت خود را از دست دهد، برخی افراد به دنبال ترمیم پرده بکارت خود هستند. در برخی موارد دیگر نیز، برای ازدواج از زنان جوان “نامه بکارت” که از طریق معاینه  توسط پزشک داده می شود، درخواست می شود.

ترمیم پرده بکارت

هایمنوپلاستی چیست؟

هایمنوپلاستی یا ترمیم پرده بکارت، یک عمل ولوواژینال در جراحی پلاستیک است. پرده بکارت غشای حلقه ای شکلی است که به طور جزئی یا کامل دهانه واژن را می پوشاند. این غشای حلقه ای شکل می تواند نازک و انعطاف پذیر یا ضخیم و سفت باشد. زمانیکه جنین دختر در رحم است، معمولا حدود ماه چهارم بارداری، این غشا شروع به شکل گیری می کند.

برخلاف آنچه که بسیاری بر آن معتقدند، بجز در موارد نادر، پرده بکارت غیر قابل نفوذ نیست. اگر اینگونه بود، هیچ راه خروجی برای خون قاعدگی یا ترشحات طبیعی واژن از بدن وجود نداشت. نویسندگان کتاب های عاشقانه تاریخی اغلب قهرمانان را در کتاب های خود به عنوان فردی با پرده بکارت غیر قابل نفوذ توصیف می کنند که باعث می شود وی هنگام اولین برخورد جنسی، بکارت خود را با زحمت از دست بدهد و فریاد بکشد. از دست دادن بکارت او نیز معمولا با پخش شدن خون شبیه صحنه جنایت همراه است. اما در واقعیت پارگی پرده بکارت، صرف نظر از روش، همیشه دردناک نبوده و با خونریزی همراه نیست.

مانند آپاندیس، بودن یا نبودن پرده بکارت هیچ اختلالی در بدن ایجاد نمی کند. با این حال، در طول تاریخ دست نخورده ماندن آن به عنوان معیاری برای پاکدامنی و بی گناهی زن در نظر گرفته می شود. حتی تا به امروز، در بسیاری از فرهنگ ها، دست نخورده بودن پرده بکارت زمانی مشخص می شود که فرد در اولین رابطه جنسی دخولی پس از ازدواج دچار خونریزی گردد.

امروزه می‌توان نشان داد که از دست دادن پرده بکارت تنها از طریق رابطه جنسی ممکن نیست؛ بلکه انجام برخی فعالیت های روزمره مانند ورزش های سنگین، دوچرخه سواری، اسب سواری، معاینه توسط پزشک یا انگشت زدن و خودارضایی ممکن است باعث سوراخ یا پاره شدن پرده بکارت گردند. حتی قرار دادن تامپون در واژن نیز ممکن است پرده بکارت را پاره کند. در موارد بسیار نادر هم ممکن است پرده بکارت به کلی وجود نداشته باشد، البته تقریبا از هر 1000 زن یک نفر بدون پرده بکارت متولد می شود.

ترمیم پرده بکارت

دلایل انجام هایمنوپلاستی چیست؟

همانطور که گفتیم هایمنوپلاستی به عمل ترمیم پرده بکارت گفته می شود. زنان به دلایل مختلف جسمی یا روانی ممکن است مایل به انجام به این عمل باشند. در زیر برخی از این دلایل را بررسی می کنیم.

باز‌پس‌گیری کنترل: برخی زنان جوان که مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند با مشکلات روانی آسیب زایی روبرو می شوند. این افراد ممکن است احساس کنند که نه تنها معصومیت آنها از دست رفته بلکه فرصت ارائه باکرگی آنها به فرد مورد علاقه‌شان از آنها سلب شده است. عمل هایمنوپلاستی نه تنها از نظر جسمی می‌تواند مشکل آنها را رفع نماید، بلکه از نظر روانی نیز آسایش خاطر را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

دفن گذشته: کنجکاوی جنسی بخشی طبیعی از روند رشد هر فرد است، به ویژه در دوره نوجوانی که تغییرات هورمونی رخ می دهد. ممکن است یک دختر نوجوان قبل از آمادگی ذهنی کافی در مورد تاثیر عاطفی ناشی از مسائل جنسی، تحت تاثیر همسالان خود یا رسانه های اجتماعی تسلیم فعالیت جنسی شود. وقتی او بزرگتر می شود، ممکن است از کاری که در گذشته انجام داده احساس تاسف کند و مایل به از بین بردن مدرکی باشد که موجب قضاوت غلط درباره او می شود. عمل هایمنوپلاستی می تواند به چنین فردی از نظر روانشناختی فرصتی دوباره دهد.

ترمیم پرده بکارت

اعتقادات فرهنگی: از آنجا که هنوز در بسیاری از فرهنگ ها پرده بکارت دست نخورده مهم است، ممکن است یک زن بخواهد این نشانه پاکدامنی را به همسر خود ارائه دهد.

 یک هدیه: شاید باعث تعجب شما شود اما ممکن است بسیاری از زنان که قبلاً از نظر جنسی فعال بوده اند، تمایل داشته باشند که تجربه از دست دادن بکارت را در مراسمی خاص یا شب عروسی به همسر خود هدیه کنند.

پارگی تصادفی: برخی از خانم ها ممکن است بر اثر انجام فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، لیز خوردن روی یخ یا قرار دادن تامپون، پرده بکارت آسیب ببیند و با این آسیب به سادگی کنار نخواهند آمد؛ به همین دلیل آنها برای بازگرداندن این آسیب ناخواسته، هایمنوپلاستی را انتخاب می کنند.

تقویت لذت جنسی: بعد از زایمان، ممکن است عضلات واژن ضعیف شوند. شل شدن واژن نیز با افزایش سن اتفاق می افتد. عمل هایمنوپلاستی باعث سفت شدن این عضلات می شود و به  داشتن رابطه جنسی لذت بخش تر کمک می کند.

دلایل شما برای انجام عمل هایمنوپلاستی و صحبت درباره آن مسئله ای حساس است. مطمئنا پزشکان نیز از دلایل مختلف بیمارانی که به دنبال این درمان هستند، آگاهی دارند و ناراحتی و کمرویی شما را درک می کنند. در هر حال این بدن شماست و تا حد امکان باید با آن احساس راحتی کنید.

بهترین روش ترمیم پرده بکارت چیست؟

ترمیم پرده بکارت به روش جراحی: دوختن پرده بکارت یا ترمیم پرده بکارت (Hymenoplasty)، اغلب با روش جراحی انجام می‌گیرد. در این روش، پزشک متخصص زنان و زایمان، بافت‌های به جا مانده از غشاء محافظ دهانه واژن را به یکدیگر متصل کرده و اصطلاحا، آن‌ها را به هم می‌دوزد.

این روش جراحی، بسته به خواست فرد مراجعه کننده، ممکن است با بیهوشی کامل یا بی‌حسی موضعی همراه باشد. لازم است بدانید، در این روش جراحی از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌شود. انجام جراحی ترمیم پرده بکارت، به طور معمول، یک تا دو ساعت طول می‌کشد. این عمل، دوره نقاهت خاصی ندارد. یعنی، یک تا دو روز پس از جراحی، فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی و روزانه خویش را از سربگیرد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا